PAPIER, TEKTURA - Dziecko na warsztat TWORZYMY

Dziś pierwszy warsztat w ramach projektu Dziecko na Warsztat "Tworzymy". Ten rok będziemy tworzyć różności z materiałów dostępnych na każdym kroku. Dziś tworzymy z tektury i papieru. Tekturę uwielbiam, był nawet u nas o tym osobny post TU. Tym razem nie będzie domków, zamków, pojazdów...będzie GRA. Gra o górach - bo góry kochamy (więcej TU).


A powstawała ona tak:















Z kartonu wycięłam zarys gry, kilka poziomów każdy mniejszy od poprzedniego. Ponieważ wymyśliliśmy sobie grę 3D. Następnie za pomocą dwustronnej taśmy do wykładzin skleiłam wszystkie  elementy, a Karol i Franek całość pomalowali zieloną i szara farbą. Dziurkaczem ozdobnym (jajka) Karol porobił kamienie które stały się naszymi polami. Zrobiliśmy tez mały strumyk  z bibuły oklejony kamieniami. Żeby nie było zwyczajnie, postanowiliśmy że nasza gra ma dwie drogi. Gracz wybiera którą droga chce iść:
  • szlak niebieski - czyli długa 
  • szlak czarny - trasa krótka, 
Karol wie, że kolor szlaków w górach nie oznacza stopnia trudności, a jedynie długość i rodzaj odcinków. U nas jednak szlak czarny będzie zdecydowanie trudniejszy - jest krótki, ale należy się w nim wykazać wiedzą, każda zła odpowiedź skutkuje powrotem na start. Przygotowałam karty z pytaniami, pytania zamknięte, otwarte, zagadki. Karty pocięłam i zalaminowałam. Szlak niebieski z kolei to klasyczna gra gdzie rzucamy kostką i poruszamy się zgodnie z ilością wyrzuconych oczek. Miejsca z flagami oznaczają utratę kolejki. Wygrywa ten kto pierwszy dotrze do mety.

Kiedy wszystkie elementy były naklejone wszystko spsikałam lakierem bezbarwnym, aby po pierwsze służyło nam na dłużej, a po drugie ładniej wyglądało. pierwszy raz tak potrakowałam tekturę...i wg mnie efekt jest fajny. Zrobiliśmy tez flagi z kolorami szlaku, które nakleiłam na wykałaczki i wbiłam do naszej gry dodatkowo mocując klejem na gorąco. 

I tadaaaaaa mamy nasza grę o górach DIY:) Która bawi i uczy:) Inspiracją stała się książka Wydawnictwa Zielona Sowa z serii Zagadki geograficzne "Zdradzieckie Szczyty"

Zobaczcie co inne mamy zrobiły w ramach tego warsztatu, z pewnością traficie tam na masę inspiracji:




Dziecko na warsztat Namaluj mi Latorośle Borsuczkowo Schwytane chwile I&K w domowym zaciszu Jake, jeże nici i inne takie Animart - animacje z twojej bajki Tymoszko Dzwoneczkowa Karolowa mama Co robi Robcio Dzika Jabłoń Gugusiowo Cały świat Karli Elena po polsku Sopelkowo Igranie z Tosią Świat Tomskiego Ina i Sewa On ona i dzieciaki Czytoczary Kreatywnie z dzieciakami Kreatywna dżungla Mama Aga sztuka i dzieciaki Więc bawmy się My home and heart Myshowelove Słowo mamy Kusiatka Zakręcony Belfer Kreatywna mama Kreatywnym Okiem Pomysłowe Smyki Kreatywnie w domu Kinderki Worldschool Explorers Nasza szkoła domowa Jej cały świat Nasza przygoda DIY





Post bierze też udział w super projekcie: Grajmy :)