Stolik świetlny DIY

Od dawna, bardzo dawna marzył mi się stolik świetlny dla chłopców. Inspiracja pochodzi z bloga Projekt człowiek. Już jakiś czas temu, kupiliśmy stolik LARC w Ikea...ale jakoś czasu brakowało na działania...w końcu Karolowy tata zabrał się za prace i mamy! 


Do wykonania użyliśmy:
  • stolik Larc z Ikea,
  • 2 świetlówki,
  • pleksi - którą zmatowiliśmy, a można kupić mleczną i problemu nie ma, ale nie wiedzieliśmy:/
  • wkręty,
  • taśma izolacyjna.


KAROLOWY TATA PISZE:
Stolik powstawał tak:
1. W pierwszej kolejności zaznaczyłem na blacie stolika obrys, po którym trzeba wyciąć otwór (najlepiej otwór o wielkości 44x44 cm, a pleksja może mieć wymiar 50x50).
2. Przy użyciu nożyka do wykładzin wycięcie otworu nie stanowi żadnej trudności. W środku stolika jest materiał wypełniający, przypominający plaster miodu, który bez problemu usuwamy.
3. Następnie odwierciłem niewielki otwór w bocznej ściance stolika, który posłużył do wyprowadzenia przewodu świetlówek na zewnątrz. 
4. Do bocznych (wewnętrznych) ścianek stolika, przymocowałem dwie świetlówki (równie dobrze może być taśma LED). Aby zminimalizować ilość przewodów obie świetlówki połączyłem w jedne przewód i wyprowadziłem na zewnątrz. Świetlówki można przymocować do ścianek stolika za pomocą taśmy montażowej (może być dwustronna taśma do wykładzin), bądź przy pomocy wkrętów. U nas mocowałem przy pomocy wkrętów. Trzeba pamiętać, że ścianki stolika są cienkie i należy dobrze dobrać długość wkrętów.
5. Na wycięty otwór kładziemy pleksję którą za pomocą białej taśmy izolacyjnej przymocowałem do blatu stolika. I gotowe:)