Kolorowa edukacja - Wydawnictwo RM

Nauka przez zabawę to najlepsza forma przyswajania wiedzy. U nas sprawdza się doskonale i dlatego staram się ciągle szukać nowych pomocy dla chłopców. Karol bardzo lubi malować, kolorować i często właśnie to kolorowanki stanowią u nas świetne narzędzie do zgłębiania wiedzy. W swoich poszukiwaniach trafiłam na WydawnictwoRM i serię „KOLOROWA EDUKACJA”, w której znajdziecie sporo ciekawych tematów. U nas zagościły:
  • Zwierzęta świata
  • Historia Polski
  • Kraje Świata.

Nie są to zwykłe kolorowanki. Oprócz obrazków mają opisy tego co się na nim znajduje. Wszystko pisane jest językiem prostym i w pełni zrozumiałym dla dziecka. Dodatkowo do każdego obrazka mamy naklejki, które uatrakcyjnianą pracę, ale też mogą być pomocne w doborze kolorów.






Mnie całkowicie zafascynowała kolorowanka z Historią Polski. Historia nie była moją mocną stroną w szkole, ale nie wyobrażam sobie aby jej nie znać. Jeśli i Wasze dzieci nie przepadają za tym przedmiotem polecam kolorowankę. Jest to przejście przez początki państwa polskiego, na Polsce w Unii Europejskiej kończąc. To takie streszczenie historii w jednym miejscu. W dodatku przedstawione w bardzo prosty sposób. Autorką jest Marta Dobrowolska – Kierył, a ilustracje stworzyła Agnieszka Michalska.






Karol z kolei całkowicie przepadł ze Zwierzętami Świata. Warto zaznaczyć, że ciekawostki tu zawarte, zostały opracowane przez przyrodników związanych z Ogrodem Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego Michałem Krycińskim i Krystyną Jędrzejewsją - Smrek. Zatem poziom jest naprawdę dobry! Oprócz znanych wszystkim zwierząt jak lew, żyrafa, mamy tu takie perełki jak przegrzebek, wałęsak brazylijski czy wyrak upiorny. Ilustracje stworzyła Marta Górska.







Kraje Świata to krótka podróż po świecie. Poznajemy tu państwa oraz elementy je charakteryzujące, są zabytki, zwyczaje stroje i wiele innych cech charakterystycznych. Całość dobrana tak aby zaciekawić dziecko. Autorką jest Anita Rejch, a ilustracje stworzyła Agnieszka Michalska.

Różne są opinie na temat kolorowanek. Ja jednak nie uważam, że takie odtwórcze działania zabijają kreatywność dziecka. Mogę tak stwierdzić, choćby na podstawie Karola, który kolorowanki uwielbia, ale oprócz tego tworzy sam wiele prac. Takie kolorowanie historii, przyrody czy świata może stać się doskonałym początkiem na zgłębianie wiedzy z tych tematów, może też być bardzo pomocne w szkole.


Warto zapoznać się z całą serią, bo widziałam też inne tematy. Bardzo dobry pomysł i fajne wykonanie. Ja polecam. U nas się to sprawdza i żałuję, ze nie było takich pomocy kiedy to ja chodziłam do szkoły.

,