Zmysłowe Piątki - Smak

 Dziś w ramach Projektu Zmysłowe Piątki prezentujemy Smak.

Receptory zmysłu smaku czyli kubki smakowe znajdują się w języku. Człowiek rozróżnia 4 podstawowe smaki: kwaśny, słodki, gorzki i słony.

Zaproponowałam Karolowi zabawę polegającą na smakowaniu:) Ale żeby nie było to zwykłe odgadywanie smaków skupiliśmy się na tym na której części języka są kubki smakowe rozróżniające 4 podstawowe smaki. 

Do zabawy przygotowałam: cytrynę, gorzką herbatę, sól, czekoladę, patyczki do uszu oraz wycięty język na którym zaznaczyłam kubki smakowe (bez mówienia które za jaki smak odpowiadają). Najpierw bezkarnie mógł pokazywać język...a to w celu oglądnięcia go w lusterku. Opowiedziałam mu o kubkach smakowych których będziemy teraz szukać. Na patyczki nabierałam kolejne smaki i Karol przykładał sobie na język w miejsce pokazanych kubków smakowych. Zadaniem Karola było określenie w którym miejscu najbardziej odczuwa dany smak.

Następnie zaznaczaliśmy na naszym szablonie odpowiedni kubek smakowy:) 


Taka zabawa rozwija wyobraźnię, wpływa na poznawanie swojego ciała, a co najważniejsze dziecko samo do tego dochodzi!