Dzień dinozaura - 13 pomysłów na zabawę


26.02 obchodzimy Dzień Dinozaura. Nie znam dziecka, które w pewnym momencie swojego rozwoju nie interesuje się tymi gadami. Książki, bajki, filmy, figurki, ubranka…każdy z pewnością ma choć jeden gadżet związany z dinozaurami w domu. W tym roku postanowiłam nieco inaczej uczcić ten dzień i stworzyć cały dzień z dinozaurami. Powstało kilka pomocy, trochę improwizacji i w efekcie zadowolone dzieciaki. Jak się bawiliśmy zobaczcie sami:





Na samym początku rozdałam PASZPORTY MAŁEGO PALEONTOLOGA. W których pierwotnie mieli zbierać pieczątki (ale nie zdążyłam kupić) zatem wklejałam im naklejki za każde zadanie. Był to dość fajny jak się okazuje sposób, bo motywował też do zadań, które niekoniecznie wydawały się łatwe.

1.       WYKOPALISKA W GRYSIKU







Do tacki (u nas podstawka pod kwiatki z Action) wsypałam grysik. Z Internetu z strony z darmowymi grafikami ściągnęłam obrazki z szkieletem dinozaurów. Obrazki zalaminowałam i wycięłam. Wsadziłam je pod grysik i zadaniem dzieci było pędzelkiem wyszukiwać obrazki.

2.       PUZZLE SZKIELET DINOZAURA


Wydrukowałam kolorowankę, ze szkieletem dinozaura, następnie jedną wersję pokolorowałam i zalaminowałam, a drugą pocięłam i zalamninowałam. Następnie przykleiłam rzepy do obu wersji i zadaniem było przyklejać kości w odpowiednie miejsce. Myślałam, ze to będzie zajęcie na chwilę…ale mali paleontolodzy byli zachwyceni i kilka razy każdy próbował złożyć szkielet.


3.       PUZZLE Z CYFRAMI



Wydrukowałam gotowca z Pinterestu, niestety nie zapisałam linku, ale jest tego sporo w Internecie. Zalaminowałam, pocięłam i zadaniem dzieci było kolejno posiłkując się cyframi ułożyć dinozaura Fajne zajęcie bo nie dość, ze trzeba układać zgodnie z cyframi to pilnować czy właściwie się składa nasz obrazek. 

 

4.       JAJA DINOZAURÓW






Dzieci otrzymały styropianowe jajko dinozaura (jak je zrobiłam przeczytacie TU) z którego wykluł się nam mały dinek „Staszek”. Następnie otrzymali jajka, które wyglądały na puste, ale dzięki latarce można podejrzeć co w nich jest. Znacie ten myk? Fajna sprawa na różne zabawy i tematy. Najpierw wydrukowałam obrazki dinozaurów, a następnie wycięłam jajka z białej kartki. Dinozaury podkleiłam pod jajka i docięłam, aby nie wystawało nic poza jajko. Kleiłam po krawędziach tak aby środek był nie poklejony. Następnie dzieciaki dostały latarkę i świecąc pod spód oglądały co też jest w jajku. Było WOW! Naprawdę fajna zabawa, za pomocą której można wiele tematów zrealizować.

 

5.       DINOZAUROWA MATEMATYKA



Wydrukowałam gotowe karty z dinozaurami i cyframi. Pinterest to skarbnica tego typu pomocy. Karty zalaminowałam i pocięłam. Dzieciaki dostały ciastolinę i ich zadaniem było liczenie dinków i zaklejenie kulką z ciastoliny odpowiedniej cyfry. Super ćwiczenie sprawności maualnej, koordynacji wzrokowej i matematyki. Przy tym, świetna zabawa…bo można naklejać, odklejać i bawić się w nieskończoność ćwicząc liczenie i cyfry.

 

6.       MAGNESY DINOZAURY


W sumie ta zabawa powstała przypadkiem. Przygotowując wykopaliska omyłkowo zrobiłam za małe szkielety. Jak już były wydrukowane, to żal mi było e wyrzucać. Zatem zalaminowałam je i podkleiłam pod nie magnes (pocięłam taki co był w jogurtach i za pomocą kleju na gorąco przykleiłam do obrazków). Da łam je dzieciakom i ich zadaniem było przyczepić je do lodówki tworząc jakieś historie o każdym z nich😊. Niby nic, a była naprawdę fajna z tego zabawa, rozwijająca wyobraźnię i wzbogacająca słownictwo. 

 

7.       PRACA PLASTYCZNA – STEMPLOWANY DINOZAUR

Jak powstała ta praca przeczytacie TU.

 

8.       WYKLUWAJĄCY SIĘ DINOZAUR

 


Za ten element nie było punktów. Wydrukowałam z pinterestu gotowca TU, zalamiunowałam i wycięłam, a następnie skleiłam wszystko razem. Można taką wersję zrobić dla dzieci bo jest też na pinterest w formie kolorowanki. Dzieciaki mogą kolorować, następnie wycinać i sklejać…tym sposobem, każdy dostanie do domu pamiątkę z zabawy😊 Dinozaur jest tak sklejony, że ruszając patyczkiem wykluwa się z jajka.

 

9.       WYKOPALISKA W GIPSIE







Kiedyś sana przygotowywałam takie pomoce, teraz korzystam z gotowców z ACTION (około 4 zł) i często się tak bawimy. Dzieciaki dostały podstawki, kostkę gipsową, młoteczek, dłuto i…miały wykopać figurkę dinozaura. Ćwiczenie na pewno sprawdza cierpliwość, sprawność manualną. Dobrze jest tui założyć okulary ochronne, bo gips lubi odprysnąć.

 

10.   PRACA PLASTYCZNA – WYDRAPYWANY DINOZAUR

Jak powstała ta praca przeczytacie TU.

 

11.   PRACA PLASTYCZNA – JAJKO DINOZAURA








Wydrukowałam gotowca z kolorowanką TU. Następnie dzieciaki miały pomalować i wyciąć pracę. Po odpowiednim złożeniu mamy jajko z którego wykluwa się dinozaur.

 

12.   PUZZLE SZKIELET DINOZAURA WERSJA 2




Z naszego lapbooka wyjęłam puzzle, magnesy ze szkieletem dinozaura. Są 3 dinozaury do ułożenia. Zadaniem dzieci było najpierw posegregować kości, a następnie ułożyć szkielet.

 

13.   CIENIE


Proste zadanie dopasować cienie do dinozaura. Dinozaury i cienie zrobiliśmy już dawno i siedziały sobie spokojnie w naszym lapbooku.


Inne prace związane z dinozaurami znajdziecie tu: DINO 

 

Zapraszam do polubienia naszego nowego fanpage KAROLOWAMAMA niestety po 10 latach utraciłam stary fanpage z blisko 23 tysiącami polubień:( 

Zapraszam też na nasz Instagram :)