Dziecko na Warsztat III - DINOZAURY

TEMAT: DINOZAURY

Warsztat dla 2 dzieci: 16 miesięcy i 5,5 roku:)

Kiedy zapytałam Karola o czym chciałby mieć pierwszy warsztat od razu odpowiedział - DINOZAURY. Dinozaury to jego pasja od dawna, a ostatnio przybrało to na sile ponieważ zaczął interesować się archeologią.
Z naszych dwóch wielkich skrzyń zwierząt Karol wybrał dinozaury, które podzieliśmy na ptasiomiednicze i gadziomiednicze zgodnie z systematyką. Część kolekcji (jeszcze przed podziałem)wygląda tak:
Postanowiłam, że zrobimy lapbooka. Karolowi pomysł się spodobał, zatem przystąpiliśmy do działania:) Gromadzenie i opracowanie materiałów zajęło nam sporo czasu, ale chciałam żeby znalazło się tam wszystko o dinozaurach co na chwilę obecną interesuje Karola.


Nasz lapbook wygląda tak:




Mamy grę w cienie zwierząt, bardziej pod Franka niż Karola...ale Karol też się tym bawi i ma frajdę:) Jest też miejsce na puzzle z dinozaurami.



Mamy kolorowanki, które można wpinać i wypinać bo są na "wąsach". Dzięki czemu w przyszłości z pewnością ich nam przybędzie.
Na ostatnim Jarmarku Staroci Karol kupował minerały i dostał od pani "Historię ziemi" coś co dawno już chciałam sama zrobić i to też znalazło się w koszulce w naszej książce:)


Mamy sporo informacji o wykopaliskach.


Jest miejsce na dino geometrię - układanie dinozaurów zgodnie z wzorem z figur geometrycznych.


Mamy obrazki wraz z opisami najważniejszych dinozaurów.




Mamy też zalaminowaną paprotkę i węgiel w woreczku.




I oczywiście podstawowe informacje o dinozaurach, wraz z podziałem.


Szczególne miejsce poświęciliśmy szkieletom. Karol w swojej kolekcji ma szkielet Tyranozaura, ale z racji zainteresowania wykopaliskami dinozaurów postanowiłam ze zrobimy podobny szkielet jak na Edziecko.

 

My nasz szkielet zrobiliśmy w glinie, a kości zrobiliśmy z wykałaczek. Takie dzieło nam powstało:






Dodatkowo powstały magnesy szkielety dinozaurów, które mają swoje miejsce w naszej książce. Magnesy zrobiliśmy na tej samej zasadzie co już kiedyś szkielety zwierząt

\ 
 .

Na koniec warsztatu kolejny raz zawitaliśmy do Dinozatorlandu - czyli Parku Ruchomych dinozaurów w Zatorze. Było to podsumowanie naszej nauki...a jednocześnie świetna zabawa.




Karol bardzo lubi lapbooki, dlatego postanowiłam, że taka właśnie będzie forma pierwszego warsztatu...jednak z pewnością z czasem nasza książka będzie się rozwijać zgodnie z zainteresowaniami Karola.


Zapraszam do innych mam na warsztat:

Dziecko na warsztat