Zdradzieckie szczyty - Wydawnictwo Zielona Sowa

Jakiś czas temu opisywaliśmy genialną książkę "Amazońska misja". Karolowi tak się spodobała, że niemal zna ją na pamięć:) Dlatego kiedy pojawiła się seria ZAGADKI GEOGRAFICZNE wiedziałam że to pozycje dla Karola! Nie myliłam się:) Dziś chciałam pokazać książkę z której sama się sporo nauczyłam. "Zdradzieckie Szczyty" to genialna książka autorstwa John Townsenda Wydawnictwa Zielona Sowa. Początkowo myślałam, że jest za trudna dla Karola. Cześć odpowiedzi zgadywał i bałam się, że się zniechęci. Kiedy pytałam czy dalej chce się bawić w "Zdradzieckie szczyty" powiedział "pewnie, dużo się można nauczyć"...no właśnie;)



Naszym zadaniem jest ocalenie zaginionego prezentera telewizyjnego. Wcielamy się w postać młodego człowieka i wyruszamy  na niebezpieczną wyprawę w wysokie pasma Gór Strzelistych. Podążamy zgodnie z zapiskami prezentera na blogu. Po drodze spotykają nas liczne przygody, raz nawet niemal spadliśmy ze skały. Czy uda nam się ocalić prezentera telewizyjnego i wyjść cało z wyprawy? 

Jest to książka inna niż wszystkie. Tu nie czytamy stron po kolei. Zaczynamy od strony 4 i skaczemy po stronach zgodnie z naszymi odpowiedziami. Jeśli odpowiedź jest właściwa otrzymujemy wyjaśnienie do pytania i kolejne zadanie, jeśli odpowiedź jest zła, musimy wrócić i znaleźć poprawną odpowiedź. Przyznam się szczerze, że jako wielka miłośniczka gór...sama udzieliłam 2 błędnych odpowiedzi! To super zabawa, ale też rewelacyjna forma nauki!

Musimy zmierzyć się z pytaniami, m.in. o wysokość względną i bezwzględną. Jakie jest najdłuższe pasmo górskie - kto wiedział, że chodzi o Grzbiet Śródatlantycki który ciągnie się pod Oceanem Atlantyckim przez ponad 14000 km? My tu polegliśmy;) Kim jest glacjolog? Która góra nazywana jest "białą górą". Musimy wybrać przedmiot który nie przyda się nam w górach. Zmierzymy się też z pytaniem w których górach leży najwyżej położona stolica. Dla mnie i Karolowego taty największym zaskoczeniem było pytanie o najwyższą górę od podnóża do szczytu - podobnie jak Karol udzieliliśmy odpowiedzi, że Mount Everest...no właśnie i tu wyszło, że czytamy bez zrozumienia i przy okazji chyba ominęliśmy jedną z lekcji geografii. Od "podnóża" zatem chodzi o Mauna Kea na Hawajach której początek znajduje się na dnie oceanu i ma wysokość całkowitą 10314 m, jednak tylko 4205 m znajduje się ponad morzem. 

Na końcu książki znajduje się słowniczek. Dla nas to była świetna forma powtórzenia tego co się nauczyliśmy. Przy okazji inspiracja do dalszego zgłębiania wiedzy, bo okazuje się, że góry skrywają jeszcze sporo tajemnic które musimy odkryć:)








Tę książkę i Niebezpieczną głębię czytaliśmy w samochodzie jadąc w góry:) Jest to dobry pomysł na zajęcie dziecka w aucie, a przy okazji na pogłębienie wiedzy. Dodam, że rodzice również fajnie się bawili przy zagadkach:) 

Zachwycam się taką formą książek, ponieważ to coś innego, coś czego nie znałam i coś co zajmuje na długo, coś co nie nudzi...i te "perełki" o które wzbogaciliśmy swoją wiedzę. Będę się zachwycać, będę polecać...naprawdę warto:)

Z serii Zagadki Geograficzne są jeszcze następujące pozycje (niebawem o nich u nas przeczytacie):
  • Niebezpieczna głębia
  • Wyprawa do wnętrza ziemi
  • Rwąca rzeka