Dziś
ćwiczymy spostrzegawczość i refleks z grą „ŁAP PROSIAKA”
firmy Granna. Autorem gry jest Torsten Landsvogt, a ilustracje
wykonał Ari Wong.
W
pudełku znajdziemy:
-
96 kart,
-
żeton lidera,
-
instrukcję.
Celem
gry jest zdobycie jak największej liczny obrazków, każdy obrazek
to jeden punkt. Przed przystąpieniem do gry tasujemy wszystkie karty
i kładziemy je na środku. Każdy z graczy losuje jedną kartę i
kładzie ją przed sobą obrazkiem do spodu. Następnie z tali kart
na środku układamy obrazkami do góry 5 rzędów po 6 kart, czyli
łącznie 30 kart. Aby rozpocząć rundę gracze jednocześnie mówią
„ŁAP GO!”. Na to hasło wszyscy równocześnie odwracają swoje
karty początkowe. Następne używając tylko jednej ręki każdy
stara się chwycić odpowiednią kartę ze stołu. Karta którą
możemy zabrać musi być taka sama jak karta początkowa lub różnić
się tylko jedną cechą. Karty różnią się od siebie kilkoma
szczegółami, m.in. kolorem prosiaka, wielkością, popcornem lub
jego brakiem, układem łap, okularami lub ich brakiem. Zebraną
kartę gracz kładzie przed sobą na karcie startowej i szuka
kolejnej karty zgodnie z tym samym schematem. Powtarzamy tę czynność
dopóki któryś z graczy zauważy, że nie ma już czego dobrać.
Wtedy krzyczy „Stój” i uderza ręką w stół. Wówczas nie
wolno już dobierać kolejnych kart. Uczestnicy sprawdzają, czy
gracz miał prawo krzyknąć „Stój” i nie ma już karty którą
może dobrać. Jeśli gracz ma rację, teraz jest czas na sprawdzanie
poprawności ciągu. Robi to osoba po prawej stronie gracza. Jeśli
gracz nie popełnił żadnych błędów, kładzie wszystkie zebrane
karty przed sobą obrazkami do dołu tworząc stos zwycięski. Jeśli
zrobił błąd odkłada karty do pudełka. Do nowej rundy każdy z
graczy pobiera nową kartę startową. Jeśli nie ma już kart na
stosie, kończymy grę z kartami które są na środku stołu. Gra
kończy się natychmiast jeśli nie możemy rozdać kart początkowych
wszystkim graczom. Wygrywa osoba mająca najwięcej kart zebranych we
wszystkich rundach.
Mamy
też wariant z żetonem lidera, który otrzymuje osoba która w
pierwszej rundzie zdobyła najwięcej żetonów. Wówczas nie może
on brać takich samych prosiaków jak te na wierzchu jego karty. Może
wybierać jedynie te karty które różnią się jednym elementem.
W
grę może grać również jeden gracz. Celem wówczas jest
ograniczenie ujemnych punktów. Rozkładamy 4 rzędy po 8 kart
(łącznie 32 karty) i wybieramy jedną z nich. Następnie wybieramy
podobnie jak w wersji podstawowej każdorazowo kolejną kartę
podobną, albo różniącą się jednym elementem. Gdy na stole nie
ma już możliwości doboru karty, zbieramy je i odkładamy na bok, a
na środek rozkładamy nowy zestaw 32 kart. Tak gramy trzy rundy.
Następnie dodajemy do siebie wszystkie odłożone na bok karty które
są punktami ujemnymi. Im mniej ujemnych punktów tym wynik lepszy.
Ciąg kart jednego gracza i sprawdzenie jego poprawnosci:
Wystąpił błąd, w drugim rzędzie dwa pierwsze obrazki różnią się 2 elementami.
Kartoniki
wykonane są ze sztywnego papieru. Instrukcja pisana jest konkretnie.
Całość jak zwykle u Granny stanowi produkt wysokiej jakości.
Dobry produkt, fajny pomysł, świetne wykonanie – czyli gra godna
polecenia!
Gra
skierowana jest do dzieci 7+. Myślę, że sprytny sześciolatek też
da radę, ale chciałam zaznaczyć, że gra jest genialna również
dla starszych...czyli dla rodziców;) Gra przeznaczona jest dla 1-5
graczy. Szacowany czas rozgrywki to 15 minut.
Gra
wywołuje sporo śmiechu i radości. Liczy się tu refleks, szybkość,
spryt, ale także i pamięć. My bardzo lubimy grać w tę grę,
zarówno starszy jak i młodszy gracz się w niej dobrze odnajdzie.
Polecamy. Jest też wersja „Łap psiaka” którą można
modyfikować z grą „Łap prosiaka” dzięki czemu może być tu
aż 8 uczestników.
Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)