Żubr Pompik - EGMONT

Niedawno byliśmy w Zagrodzie Żubrów i Franio całkowicie oszalał na punkcie tych zwierząt! Niedługo po tym czasie w ofercie Egmont zobaczyłam grę „Żubr Pompik”...musieliśmy go mieć:) Zaraz po otwarciu gry i naklejeniu naklejki żubra na drewienko, Franek przejął żubra i nawet z nim spał! Była radość, ale prawdziwa frajda była następnego dnia kiedy zaczęliśmy nasze rozgrywki. Ale...może po kolei;)


W poręcznym tekturowym pudełku znajdziemy:
  • planszę,
  • 2 kostki
  • 42 żetony kwiatków,
  • 13 kafelków,
  • 1 figurkę Pompika,
  • 1 znacznik słońca,
  • instrukcję.


Pompik to żubr mieszkający w Puszczy Białowieskiej i bohater serialu produkcji EgoFILM oraz serii książek dla dzieci Tomasza Samojlika. Jest on niezwykle towarzyski, lubi spacery po puszczy, poznać nowych przyjaciół i rozwiązywać leśne tajemnice. Karol uznał, że to tak samo jak on;) Fajnie jest grać w grę, która przez pewne elementy staje się dziecku bliska. Frajda z gry jest jeszcze większa! Pompik z okazji zbliżających się urodzin siostry, postanowił nazbierać jej bukiet kwiatów. Musi to jednak zrobić przed zachodem słońca, a pomogą mu w tym leśni przyjaciele.









Gra jest bardzo prosta. Skierowana do graczy w wieku 4-104. Franek ma 3 latka i radzi sobie w grze całkiem nieźle trenując przy tym pamięć:) To rozrywka na około 20 minut dla 2-5 graczy.

Rozkładamy planszę i umieszczamy na niej znacznik słońca na polu z rysunkiem słońca. Zakryte żetony kwiatków układamy obok planszy. Pompika kładziemy na czerwone pole, a na pozostałe układamy kafelki ze zwierzętami i burzą obrazkami do góry. Teraz każdy z graczy ma czas na zapamiętanie obrazków i po minucie zakrywamy je. Zaczyna rozgrywkę gracz, który ostatnio był w lesie lub najmłodszy z grających i rzuca dwiema kostkami. Gdy na obu kostkach wypadną oczka, gracz decyduje który wynik wybiera – pamiętając na które pole chce stanąć. Jeśli na jednej wypadł żubr, a na drugiej oczka, grający przesuwa Pompika o ilość oczek jakie wypadły. W sytuacji gdy wypadną dwa żubry, gracz nie przesuwa Pompika. Natomiast wszyscy gracze łapią figurkę i ten który dotknie jej jako pierwszy dostaje 1 żeton kwiatka. Pompik porusza się w kierunku wskazanym przez strzałki. Jeśli dojdzie do rozwidlenia strzałek gracz sam decyduje, którą drogą pójdzie. Gracz bierze kafelek, na którym stanął Pompik i kładzie go na miejsce z którego przyszedł obrazkiem do góry. Następnie szuka pary dla odkrytego obrazka. Jeśli znajdzie 2 takie same obrazki zdobywa punkt – 1 losowy żeton kwiatka. Jeśli odkryje burzę, traci punkt. Oddaje wówczas jeden dowolny żeton kwiatka. Na koniec swojego ruchu gracz zakrywa z powrotem obrazki, które zostają na planszy i przekazuje kostkę kolejnemu z graczy. Za każdym razem gdy Pompik stanie na czerwonym polu startu na zegarze przesuwamy słonko o jedno pole. Gra kończy się wówczas, gdy słonko znajdzie się na polu księżyca. Wygrywa osoba, która zdobyła najwięcej punktów. Przy czym 1 punkt to 3 żetony w kolorach:


To trening pamięci, logicznego myślenia, kojarzenia, cierpliwości dodatkowo to nauka o zwierzętach występujących w Puszczy Białowieskiej...czyli walor zabawy i edukacji w jednym – coś co uwielbiam. Gra nie kończy się tylko na planszy, samymi kafelkami można grać także w memo:)




Gra wykonana jest solidnie. Sztywna tekturowa plansza, tekturowe kafelki, drewniane słonko i Pompik. Wszystko wykonane estetycznie, starannie z dbałością o każdy szczegół. Obrazki są ładne i przyciągają uwagę gracza. Gra jest wysokiej jakości i co ważne poleca ją Projekt Grajmy! w którym i bierzemy udział! My również polecamy i zachęcamy do gry z żubrem Pompikem!



Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)