Piracka ortografia - Zielona Sowa

 Nauka przez zabawę jest najlepsza o tym wiadomo od dawna i tu nic nowego nie odkryłam. Uwielbiam taką formę zgłębiania wiedzy, widzę jej efekty i tym bardziej mnie to motywuje do poszukiwań kolejnych pomocy do realizacji tego celu. W swoich poszukiwaniach trafiłam na grę autorstwa Katarzyny Szumskiej „Piracka ortografia” Wydawnictwa Zielona Sowa.



W pudełku znajdziemy:
  • dwustronną planszę,
  • 12 dwustronnych żetonów z literami,
  • 44 żetony z nagrodami,
  • 4 żetony z flagami,
  • 50 kart,
  • 4 pionki,
  • kostka,
  • instrukcja.



Karol uwielbia wszelkie mapy i gra od razu przypadła mu do gustu, a przy okazji oswaja się w niej z ortografią. Tak naprawdę są to trzy gry i sama nie wiem która jest u nas numerem jeden. Bo wszystkie 3 nam się bardzo podobają!

PIRACKA ORTOGRAFIA



To piracka przygoda na morzu ortografii. Gracze wcielają się w postaci piratów i podróżują po planszy zgodnie z ruchem strzałek. Podczas podróży rozwiązują zagadki ortograficzne, zdobywają dukaty i kryształy, które następnie wymieniają na skrzynie. Grę wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej skrzyń skarbów.
Na środku rozkładamy planszę. Wybieramy kolor pionka i ustawiamy każdy pionek na innym polu „start”. Jeśli jest 2 graczy zabieramy do gry 5 skrzyń, 3 graczy – 7 skrzyń, 4 graczy – 10 skrzyń. Karty z zadaniami tasujemy i kładziemy obok planszy, pytaniem do dołu. Każdy z graczy otrzymuje: 1 żeton flagi, 3 żetony z literami (u/ó, ch/h, ż/rz) i 1 dukat. Poruszamy się po planszy zgodnie z wyrzuconą ilością oczek. Jeśli gracz stanie na kolorowych polach z obrazkiem statku ciągnie kartę i odpowiada zgodnie z kolorem na zadanie. Statek czerwony to zagadka czy brakuje u czy ó, pomarańczowy to ż lub rz, niebieski dotyczy ch lub h. Za poprawną odpowiedź gracz otrzymuje 1 dukat. Dukaty można wymieniać na kryształy lub skrzynie. Zasada jest następująca: 2 dukaty = 1 kryształ; 2 kryształy = skrzynia lub 4 dukaty = skrzynia. Na planszy są też pola walki. Wówczas gracz może wyzwać przeciwnika na ortograficzną walkę. Stawia wtedy 1 lub 2 dukaty, losuje kartę z zadaniem i gracze mają prawidłowo odpowiedzieć jak należy napisać podane wyrazy. Gra kończy się, kiedy wszystkie skrzynie skarbów zostaną już zabrane. Dla ułatwienia w instrukcji jest słownik wszystkich występujących na kartach wyrazów...tak, aby nikt nie miał wątpliwości jak dany wyraz piszemy.







WYŚCIG PO SKARB



To typowa planszówka, poruszamy się zgodnie z numerami pól. Na polach mamy różne specjalne miejsca na których postępujemy zgodnie z instrukcją. Wygrywa ten kto pierwszy dotrze do mety.

GRA KARCIANA
To walka na słowa i ćwiczenie ortografii. Można zabrać ze sobą do samochodu, na spacer i bawić się słowami w dowolnym miejscu.

Wszystko wykonane jest z największą starannością. Piękna grafika którą stworzył Dawid Wiącek dodatkowo uatrakcyjnia nam grę. Instrukcja jest jasna i napisana przejrzyście. Wszystko jest tu w pełni zrozumiałe, a gra jest czystą przyjemnością. Dodatkowo dla fana map to prawdziwa gratka.

Gra jest skierowana do 2-4 graczy w wieku 6+. Szacowany czas rozgrywki to 20-40 minut. To szybka i przyjemna nauka ortografii i świetna zabawa w jednym. Karol teraz zwraca uwagę jak napisać poprawnie wyrazy i widać, że ma z tego frajdę.


Gorąco polecam, ciekawa gra, proste zasady i sporo dobrej zabawy!



Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)