Nauka przez zabawę jest najlepsza o tym wiadomo od dawna i tu nic
nowego nie odkryłam. Uwielbiam taką formę zgłębiania wiedzy,
widzę jej efekty i tym bardziej mnie to motywuje do poszukiwań
kolejnych pomocy do realizacji tego celu. W swoich poszukiwaniach
trafiłam na grę autorstwa Katarzyny Szumskiej „Piracka
ortografia” Wydawnictwa Zielona Sowa.
W pudełku znajdziemy:
-
dwustronną planszę,
-
12 dwustronnych żetonów z literami,
-
44 żetony z nagrodami,
-
4 żetony z flagami,
-
50 kart,
-
4 pionki,
-
kostka,
-
instrukcja.
Karol uwielbia wszelkie mapy i gra od razu przypadła mu do gustu, a przy okazji oswaja się w niej z ortografią. Tak naprawdę są to trzy gry i sama nie wiem która jest u nas numerem jeden. Bo wszystkie 3 nam się bardzo podobają!
To piracka przygoda na morzu ortografii. Gracze wcielają się w
postaci piratów i podróżują po planszy zgodnie z ruchem strzałek.
Podczas podróży rozwiązują zagadki ortograficzne, zdobywają
dukaty i kryształy, które następnie wymieniają na skrzynie. Grę
wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej skrzyń skarbów.
Na środku rozkładamy planszę. Wybieramy kolor pionka i ustawiamy
każdy pionek na innym polu „start”. Jeśli jest 2 graczy
zabieramy do gry 5 skrzyń, 3 graczy – 7 skrzyń, 4 graczy – 10
skrzyń. Karty z zadaniami tasujemy i kładziemy obok planszy,
pytaniem do dołu. Każdy z graczy otrzymuje: 1 żeton flagi, 3
żetony z literami (u/ó, ch/h, ż/rz) i 1 dukat. Poruszamy się po
planszy zgodnie z wyrzuconą ilością oczek. Jeśli gracz stanie na
kolorowych polach z obrazkiem statku ciągnie kartę i odpowiada
zgodnie z kolorem na zadanie. Statek czerwony to zagadka czy brakuje
u czy ó, pomarańczowy to ż lub rz, niebieski dotyczy ch lub h. Za
poprawną odpowiedź gracz otrzymuje 1 dukat. Dukaty można wymieniać
na kryształy lub skrzynie. Zasada jest następująca: 2 dukaty = 1
kryształ; 2 kryształy = skrzynia lub 4 dukaty = skrzynia. Na
planszy są też pola walki. Wówczas gracz może wyzwać przeciwnika
na ortograficzną walkę. Stawia wtedy 1 lub 2 dukaty, losuje kartę
z zadaniem i gracze mają prawidłowo odpowiedzieć jak należy
napisać podane wyrazy. Gra kończy się, kiedy wszystkie skrzynie
skarbów zostaną już zabrane. Dla ułatwienia w instrukcji jest
słownik wszystkich występujących na kartach wyrazów...tak, aby
nikt nie miał wątpliwości jak dany wyraz piszemy.
To typowa planszówka, poruszamy się zgodnie z numerami pól. Na
polach mamy różne specjalne miejsca na których postępujemy
zgodnie z instrukcją. Wygrywa ten kto pierwszy dotrze do mety.
GRA KARCIANA
To walka na słowa i ćwiczenie ortografii. Można zabrać ze sobą
do samochodu, na spacer i bawić się słowami w dowolnym miejscu.
Wszystko wykonane jest z największą starannością. Piękna grafika
którą stworzył Dawid Wiącek dodatkowo uatrakcyjnia nam grę.
Instrukcja jest jasna i napisana przejrzyście. Wszystko jest tu w
pełni zrozumiałe, a gra jest czystą przyjemnością. Dodatkowo dla
fana map to prawdziwa gratka.
Gra jest skierowana do 2-4 graczy w wieku 6+. Szacowany czas
rozgrywki to 20-40 minut. To szybka i przyjemna nauka ortografii i
świetna zabawa w jednym. Karol teraz zwraca uwagę jak napisać
poprawnie wyrazy i widać, że ma z tego frajdę.
Gorąco polecam, ciekawa gra, proste zasady i sporo dobrej zabawy!
Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)