Piątki z eksperymentami - SZALONA PIANA


18.
Dziś osiemnasty eksperyment w drugiej edycji Piątków z eksperymentami. Jeśli chcecie się bawić z nami, zasady są TU. Jeśli nie macie pomysłu na eksperyment, może zainspirujecie się 315 eksperymentami jakie były w pierwszej edycji.


Od dawna planowaliśmy ten eksperyment. Całe wyjaśnienie znajdziecie TU. Efekt jest wow, taki wow że zapomniałam robić zdjęcia;) 


Do eksperymentu potrzebujecie:
  • wodę utlenioną (my użyliśmy takiej do farbowania włosów),
  • płyn do mycia naczyń,
  • wodę, 
  • drożdże w proszku.





Do probówki Franek wlał płyn do mycia naczyń. Ja dodałam wodę utlenioną. Franio wsypał drożdze, a ja wlałam ciepłą wodę i czekaliśmy na efekt. Piana była niesamowita!






Franek miał dla bezpieczeństwa ubrane okulary i po wlaniu wody już nie zbliżał się do miski. Bezpieczeństwo przede wszystkim. 

Kiedy wszystko posprzatałam, Franek miał niedosyt eksperymentowania i tradycyjnie skończyliśmy na zabawie wapnem musującym:)






*************

Dziś bawiły się z nami blogi: