Dziś
zabieramy Was na pustynię...i to nie byle jaką bo na Saharę.
Wszystko jest możliwe dzięki nowej grze Wydawnictwa Zielona Sowa
„Odkrywcy SAHARA”. Autorką gry jest Anna Sobich Kamińska.
W
pudełku znajdziemy:
-
planszę do liczenia punktów,
-
80 kafelków Sahary i 1 kafelek Namiotu,
-
15 kafelków Fatamorgany, 5 żetonów punktów,
-
20 żetonów – talizmanów,
-
5 pionków,
-
instrukcja.
W
grze wcielamy się w podróżników, którzy odkrywają Saharę.
Przed rozpoczęciem gry, wybieramy dużą płaską powierzchnię.
Pionki ustawiamy na planszy na polu z Namiotem. Każdy gracz
otrzymuje 4 talizmany w kolorze swojego pionka. Planszę dajemy z
boku, obok układamy kafelki Fatamorgany rewersem do góry. Na środku
kładziemy kafelek z Namiotem.
Zasady są bardzo proste. Gracz losuje 1 kafelek i układa go do kafelków już leżących zgodnie z kolorem na jego boku. Jeśli gracz dołoży kafelek bez gwiazdki do Namiotu, Fatamorgany, Oazy lub innego zwierzęcia dostaje 1 punkt, jeśli dołoży kafelek z gwiazdką ma 2 punkty. Jeśli z kolei dołożymy kafelek do zwierzęcia z tego samego gatunku dostajemy punkt za każde przylegające do niego zwierzę, jeśli mamy gwiazdkę punkty liczymy podwójnie. Jeśli gracz dotrze do pola 50 dostaje żeton 50 punktów i wraca na start. Każdy gracz ma 4 żetony talizman: Cofnij, Zobacz, Zachowaj i Zamień. Można wykorzystać je tylko raz w grze. Każdy gracz, który użył talizmanu musi dołożyć w dowolnym miejscu kafelek Fatamorgany rewersem do góry. Jeśli kafelek zostanie otoczony przez inne można go odwrócić. Jeśli mamy na obrazku Fatamorganę, gracz, który ostatni dołożył kafelek traci punkty za wszystkie zwierzęta, które przylegają do Fatamorgany i o tyle pól cofa na planszy swój pionek. Jeśli na kafelku mamy Oazę, zdobywamy punkty. Gra kończy się gdy braknie kafelków. Wówczas liczymy punkty. Wygrywa gracz, który ma największą ilość punktów.
Instrukcja jest tu jasna i konkretna.
Zasady są bardzo proste. Gracz losuje 1 kafelek i układa go do kafelków już leżących zgodnie z kolorem na jego boku. Jeśli gracz dołoży kafelek bez gwiazdki do Namiotu, Fatamorgany, Oazy lub innego zwierzęcia dostaje 1 punkt, jeśli dołoży kafelek z gwiazdką ma 2 punkty. Jeśli z kolei dołożymy kafelek do zwierzęcia z tego samego gatunku dostajemy punkt za każde przylegające do niego zwierzę, jeśli mamy gwiazdkę punkty liczymy podwójnie. Jeśli gracz dotrze do pola 50 dostaje żeton 50 punktów i wraca na start. Każdy gracz ma 4 żetony talizman: Cofnij, Zobacz, Zachowaj i Zamień. Można wykorzystać je tylko raz w grze. Każdy gracz, który użył talizmanu musi dołożyć w dowolnym miejscu kafelek Fatamorgany rewersem do góry. Jeśli kafelek zostanie otoczony przez inne można go odwrócić. Jeśli mamy na obrazku Fatamorganę, gracz, który ostatni dołożył kafelek traci punkty za wszystkie zwierzęta, które przylegają do Fatamorgany i o tyle pól cofa na planszy swój pionek. Jeśli na kafelku mamy Oazę, zdobywamy punkty. Gra kończy się gdy braknie kafelków. Wówczas liczymy punkty. Wygrywa gracz, który ma największą ilość punktów.
Instrukcja jest tu jasna i konkretna.
Gra
skierowana jest do 2-5 graczy w wieku 6+. Choć muszę Wam
powiedzieć, że Franek ma 4 latka i fajnie sobie radził w tej grze.
Szacowany czas rozgrywki to 40-60 minut.
Wszystkie
elementy wykonane są z najwyższą starannością. Kafelki są
sztywne, laminowane, dzięki czemu będą nam długo służyć. Mamy
tu piękne obrazki autorstwa Ewy Geruzel. Na drugiej stronie planszy
znajdziemy wszystkie kafelki podpisane nazwą zwierzaka. Zatem mamy
tu też walor edukacyjny!
Co
ciekawe, jeśli macie grę „Odkrywcy AMAZONIA” można je obie
połączyć i grać w wielką wyprawę! Gorąco polecam. My jesteśmy
zachwyceni obiema grami i czekamy na kolejnych Odkrywców!
Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)