Leskowiec

Leskowiec wysokość: 922 m. n. p. m położony jest we wschodniej części Beskidu Małego. Szczyt Leskowca to polana z pięknym widokiem, aby dotrzeć do schroniska trzeba przejść na  Groń Jana Pawła II około 20 minut spokojnego marszu.
My na Leskowiec wychodziliśmy od strony Rzyk czarnym szlakiem. Mniej więcej w połowie (obok kapliczki) można wybrać szlak łagodny lub dalej kontynuować czarnym dość stromym szlakiem.  Karol zapytany którym chce iść bez zastanowienia uznał że przecież to oczywiste ze czarnym stromym! I dotarł:) Sam na swoich nóżkach. Były postoje, szliśmy spokojnie ale jak na trzylatka naprawdę jestem dumna z jego już umiejętności i takiego uporu i zawzięcia w tym że postanowił wyjść! Od rozwidlenia szlaków czas przejścia dalej czarnym to 25 minut - my szliśmy 40 minut, w tym masę zdjęć, postoje, oglądaliśmy "kurniki" czyli korniki które robiły różne dziwactwa z drzew:)

Polecamy tę trasę. z Trzylatkiem można bez problemu wejść, aby było łatwiej można iść łagodnym szlakiem - bardzo prosty (wracaliśmy nim) ale z drugiej strony nudny. Karol cały czas narzekał ze nudo jest nim iść:) Ja tez wolę te trudniejsze trasy, jakoś adrenalina pomaga zapomnieć o zmęczeniu;)  Leskowiec to górka na taki niedzielny spacerek. My zawsze około marca właśnie Leskowcem rozpoczynaliśmy z Karlowym tatą nasz sezon górski...a przez kilka lat sporo schodziliśmy:) a teraz niesamowite jest móc realizować swoją pasje z dzieckiem!

Na zdjęciach: Karolowa rodzina i Karolowy chrzestny i kuzyn zarazem - miecz musiał być, a ze Karol chciał kijki zaszczyt niesienia miecza przypadł Kuzynowi:)