Dziecko na warsztat II - AFRYKA

AFRYKA
Temat przewodni: rękodzieło/sztuka ludowa.

MATERIAŁY:
 Na samym początku dowiedzieliśmy się kilku podstawowych informacji na temat Afryki (znalazło się to w naszej księdze). Karol naklejał zwierzęta na mapę w naszej księdze świata (ale o tym niebawem). Nauczona doświadczeniem po projekcie związanym z bajkami odpuściłam już analizę atlasów świata...bo znów utknęlibyśmy na tym etapie i ani rusz dalej bo atlasy to wielki konik Karola:) ale mapy na ścianie nie mogliśmy pominąć;)


Następnie poszukałam informacji na temat sztuki, rękodzieła, kultury afrykańskiej. Posłużyłam się do tego internetem, wybrałam te najważniejsze informacje, wydrukowałam i znalazły one miejsce w naszej Wielkiej Księdze Świata Karola. Karol pomagał przyklejać nasze ciekawostki w księdze i zdecydowaliśmy, że zajmiemy się wyrobem maski...najpierw poszukaliśmy w internecie jak takie maski wyglądają i zabraliśmy się do tworzenia. Niestety w drewnie rzeźbić nie potrafimy i wybraliśmy gazety, mąkę i wodę...ale po kolei.

Do balonu przykleiłam taśma malarska opakowanie po zabawce z kinder niespodzianki - będzie to nos naszej maski:) następnie klejem z mąki (woda i mąka) przyklejałam kawałki gazet formując maskę. Całość poszła się suszyć na cała noc pod kaloryfer.



  
 Jak maska była już z wierzchu sucha przebiłam balon i przycięłam odpowiedni kształt masce. Tak sporządzoną maskę oddalam w ręce Karola.




Efekt końcowy prezentuje się tak:


 Uznaliśmy że jeszcze troszkę brokatu żeby ładnie się świeciła (Karol lubi brokat dawać do wszystkiego)




Szczerze i nieskromnie mówiąc maska  bardzo mi się podoba i nie spodziewałam się takiego efektu. Jak wygląda nasza księga po uzupełnieniu informacji o Afryce pokaże niebawem...bo jeszcze musimy pochwalić się Polską. 


Zapraszam na warsztaty innych mam:
A kolejny warsztat już 22 grudnia , a dotyczyć będzie Ameryki Południowej