Termometr

Przy okazji udziału w Projekcie matematycznym o którym wczoraj pisałam oraz zainteresowań Karola temperaturą postanowiłam zrobić termometr:) Szablon termometru znalazłam TU. Termometr pokolorowałam, środek wycięłam (miejsce na rtęć/alkohol) i zalaminowałam. Następnie na rozmiar termometru wycięłam dwie tekturki, w jednej dodatkowo wycięłam miejsce na rtęć/alkohol, ale tak aby z jednej strony było do samego dołu. Wszystko (zalaminowany termometr i dwie tekturki) razem skleiłam taśmą do wykładzin. Pomiędzy szablon termometru a ostatnia tekturkę wcisnęłam drucik kreatywny (alkohol/rtęć) który dzięki wyciętej drugiej tekturce jest ruchomy. Dzięki czemu można wykonywać na jednym termometrze ćwiczenia:) Z tyłu termometru jest rzep i termometr znalazł miejsce w naszym lapbooku matematycznym...




a jak bawiliśmy się pokazywałam wczoraj TU