Piątki z eksperymentami - FARBA I ŚWIATŁO

Dziś jest 34 piątek z eksperymentami. Jeśli chcecie bawić się z nami zasady są TUA jeśli szukacie inspiracji do eksperymentów to zapraszam na podsumowanie 4 miesięcy (wrzesień-grudzień) piątków z eksperymentami....było aż 117 eksperymentów TU.



Bardzo często chłopcy malują farbami w woreczku strunowym. Kiedy jakiś czas temu widziałam filmik w internecie TU z malowaniem w tymże woreczku, ale przyklejonym na szybie wiedziałam, że ten sposób i my wypróbujemy. Czekaliśmy tylko na pogodę, bo cała zabawa polega na tym, że słoneczko pięknie przebija się przez farby. Niestety pogoda była kiepska, poza tym perspektywa klejenia taśmy do szyby jakoś średnio mi pasowała...powstał mały eksperyment, czy tak samo będzie ze stolikiem świetlnym:) Nasz stolik DIY baaardzo lubimy i tym razem zyskał kolejną funkcję:)

Do naszej zabawy potrzebujemy:

  • stolik świetlny,
  • woreczek strunowy,
  • farbę.



Do woreczka wlewamy farbę, kładziemy na stolik świetlny i oddajemy zestaw dziecku. Dla Frania to był hokus pokus. Rozcierał farbę, patrzył na palec i mówił „ale jak to?”...tak kilka razy. Nie mógł uwierzyć, ze maluje paluszkami po farbie i ma je czyste. Karolowi podobało się światło przebijające przez farbę. Niby nic...a blisko godzina nam zleciała.


Woreczki strunowe kupiłam w hurtowni papierniczej, wzięłam 100 sztuk i od 3 lat nam służą:)











************************

Dziś bawiły się z nami blogi: