Piątki z eksperymentami - WYBUCHAJĄCY WORECZEK

Jeśli macie ochotę, to jeszcze możecie pobawić się z nami w eksperymentowanie w czerwcu zasady są TUA jeśli szukacie inspiracji do eksperymentów to zapraszam na podsumowanie 4 miesięcy (wrzesień-grudzień) piątków z eksperymentami....było aż 117 eksperymentów TU. Będzie też podsumowanie całego roku...ale to niebawem;)


W jakiejś książce, już nie pamiętam jakiej był eksperyment z wybuchającym woreczkiem. Był w dwóch wersjach: soda i ocet, oraz soda, kwasek cytrynowy i woda. Oba sposoby z dodaniem barwnika spożywczego. Już dawno planowałam taki eksperyment zrobić, ale przed kolejnymi piątkami coś nowego nam wpadało do głowy i ciągle odwlekaliśmy. Tym razem już miał dojść do skutku...ale oczywiście musiałam coś tam zmodyfikować. Jak zapytałam Franka jak zrobić wybuchowy woreczek z eksperymentem od razu powiedział… (kto zgadnie?) - WAPNO MUSUJĄCE! Tak, też postanowiłam spróbować.

Do dzisiejszego eksperymentu wykorzystaliśmy:
  • wapno musujące,
  • woreczek strunowy,
  • barwnik spożywczy,
  • wodę.


Do niewielkiego woreczka wsypaliśmy wapno musujące, dodaliśmy barwnika spożywczego, wlaliśmy wodę, szybko zamknęliśmy i potrząsnęłam nim i...woreczek rósł, rósł i rósł...aż pękł. Jednak nie było oczekiwanego „bum” po prostu pękł wylewając swoją zawartość na zewnątrz:) Ale i tak efekt super...potem chłopcy z psikawek „gasili” pożar:) Mieliśmy dwie próby. Pierwsza z pomarańczowym woreczkiem się nie udała, bo woreczek okazał się...dziurawy;) Druga z czerwonym wyszła:)









Super zabawa, polecamy!

                                          ****************

Dziś bawiły się z nami blogi: