Karol
jako miłośnik zwierząt nie mógł przejść obojętnie obok „QUIZU
ZOOLOGICZNEGO” firmy Granna. Dobry pomysł na sprawdzenie
swojej wiedzy, naukę czegoś nowego, a jednocześnie świetną
zabawę. W tej grze jednak nie chodzi tylko o wiedzę, ale również
o umiejętność podejmowania ryzyka. To gracz decyduje ile punktów
będzie warta jego odpowiedź.
Zawartość
pudełka to:
-
63 znaczniki punktów,
-
90 kart z pytaniami,
-
18 żetonów do głosowania,
-
instrukcja.
Na
wstępie każdy z graczy otrzymuje po trzy znaczniki punktów –
brązowy (1 punkt), srebrny (2 punkty) i złoty (3 punkty) oraz
żetony do głosowania – A, B, C. Pozostałe znaczniki kładziemy
na środku tworząc z nich pulę punktów. Obok nich kładziemy stos
kart z pytaniami zdjęciem do góry.
Grę
rozpoczyna osoba, która ostatnio była w zoo lub najmłodszy
uczestnik. Gracz startowy bierze jedną kartę z wierzchu stosu i
odczytuje jednio z widniejących na niej pytań. Pozostałe osoby
deklarują, za ile punktów chcą odpowiadać biorąc do ręki
znacznik odpowiadający punktom. Gracz startowy czyta możliwe
warianty odpowiedzi i pozostali gracze wybierają żeton (A, B, C)
głosowania z prawidłową ich zdaniem odpowiedzią. Jeśli wszystkie
odpowiedzi są prawidłowe, każdy z graczy otrzymuje tyle punktów
ile zadeklarował. W momencie gdy nikt nie odpowiedział poprawnie,
znaczniki punktów wracają do puli. W sytuacji gdy część graczy
odpowiedziała dobrze, otrzymują punkty jakie zadeklarowali.
Dodatkowo ci którzy wybrali 3 punkty otrzymują premię. Między
nich dzieli się sumę punktów graczy, którzy udzielili złej
odpowiedzi. Jeśli któryś z graczy stracił wszystkie swoje punkty
otrzymuje pytanie znajdujące się na karcie po stronie zdjęcia.
Jeśli odpowie prawidłowo otrzymuje 1 punkt. Gra kończy się, gdy
któryś z uczestników zdobędzie 21 punktów.
Wszystkie
żetony są z grubej solidnej tektury. Karty z pytaniami są z
twardej kartki. Mają bezpiecznie zaokrąglone brzegi. Każda karta
jest ponumerowana, a w dolnym rogu mamy wpisane poprawne odpowiedzi.
Zdjęcia zwierząt są realistyczne i bardzo wyraźne. Z kolei
pytania są dość mocno zróżnicowane. Dotyczą świata zwierząt
tego najbliżej, w ogródku, ale także zwierząt egzotycznych. Ilość
i różnorodność pytań sprawia, że gra się nie nudzi i wywołuje
emocje. To aż 360 pytań ze świata zwierząt!
Dzięki
rozwiązaniu zastosowanemu w grze, dziecko uczy się podejmować
decyzję i poznaje czym jest ryzyko w ich podejmowaniu. Ćwiczy przy
okazji logiczne myślenie i koncentrację.
Instrukcja
jest krótka, jasno i konkretnie napisana. Są przykłady pomagające
zrozumieć grę. Lubię takie przejrzyste instrukcje.
Gra
skierowana jest do 1-6 graczy w wieku 8+. Jeśli dziecko nie
interesuje się zwierzątkami, nic straconego z serii quizów Granna
ma też inne tematy.
Czy
polecam? Pewnie, że tak! Fajny pomysł, sporo zabawy i nauki w
jednym. To dobra alternatywa dla tabletu czy gier komputerowych.
Dodatkowo kupując grę pomaga się karmić zebrę Grannę w
warszawskim Zoo, bo warto dodać, że gra powstała we współpracy
właśnie z Ogrodem Zoologicznym w Warszawie.
Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)