Projekt: Dziecko na Warsztat - WARSZTAT MATEMATYCZNY

Dziś w ramach Projektu „Dziecko na warsztat” zapraszamy Was na:

WARSZTAT MATEMATYCZNY

Temat: „Liczymy
Ilość dzieci: 1
Wiek:  4 latka
Materiały:

WSTĘP
Ostatnio Karol ma czas ze wszystko liczy. Bardzo mnie to cieszy, bo do tej pory jakoś nie pałał zainteresowaniem w tym kierunku. Teraz liczy wszystko...dlatego w warsztacie z matematyki nie mogło być nic innego jak liczenie. Liczenie wszystkiego, liczenie na różne sposoby...

LICZENIE ZWIERZĄTEK
Ułożyłam Karolowi piankowe cyfry (przy okazji nauka która cyfra co znaczy), a jego zadaniem było pod konkretna cyfrę przyporządkować odpowiednia ilość zwierząt. Troszkę czasu nam to zajęło ponieważ Karol układając zwierzaki opowiadał o tym gdzie które zwierze żyje i co je...



LICZYMY Z KOCIĄ WYLICZANKĄ
Już jakiś czas temu zrobiłam Karolowi książeczkę z wierszem Katarzyny Czaplińskiej "Kocia wyliczanka". Wiersz znalazłam na stronie Wydawnictwa Zaszafie. Do tekstu Pani Katarzyny wyszukałam w internecie obrazki i zgodnie z tekstem umieszczałam odpowiednią ilość tych obrazków pod fragmentami wiersza. Czytając ją w miejscu cyfry przerywałam i Karol liczył. Od dłuższego czasu książka była zapomniana przez Karola, przy okazji dzisiejszego warsztatu od nowa wróciła do łask...w sumie 6 razy liczyliśmy z Kocia wyliczanką:)



LICZYMY Z BĘBENKIEM
Pokazywałam Karolowi cyfry a jego zadaniem było wybijanie odpowiedniej ilości na bębenku. Karol miał przy tym sporo frajdy.



LICZYMY Z KOSTKĄ
 Kolejna zabawą była zabawa z grą która sami stworzyliśmy na temat LEGO Chimy. Karol liczył oczka na kostce, następnie liczył pola...oj lubimy planszówki:)


GRA LICZBY
Już dawno gra u nas gości, Karol ją lubi...głównie obrazki dotyczące zwierząt i chętnie się nią bawi. Tak tez było podczas naszego warsztatu.




GRA LOKOMOTYWA EDUKACYJNA
Polecamy tę grę, nigdy co prawda nie gramy wg zasad...bo zasady do neij sam Karol wymyslił, ale zawsze ma przy tym sporo frajdy. Ustawia zwierzęta do wagonów zgodnie z liczba na wagonie, następnie żeby im smutno nie było w podróży daje im rózne "gadżety" na drogę:)




ZAKOŃCZENIE 
A na zakończenie policzyliśmy sobie paluszki w rączkach i nóżkach - czyli liczenie do 20:)


Zapraszam do innych mam biorących udział w projekcie na ich propozycję Warsztatu matematycznego:
 


                    Kolejny Warsztat: w kwietniu - warsztat historyczny