Lapbook - GEOLOGIA i PALEONTOLOGIA

Podczas ostatniego warsztatu w Dziecku na Warsztat w 3 edycji zajmowaliśmy się geologią i paleontologią. Powstał z tego tematu lapbook. O tym że lapbooki lubimy chyba nie muszę pisać;) Te które już mamy możecie zobaczyć TU.


Podczas warsztatu i pracy nad lapbookiem korzystaliśmy z takich książek:







 Na stronie Żywej Planety można pobrać w PDFie podręcznik o skamieniałościach TU. Mamy wydrukowany niestety tylko czarno biały, ale i tak Karol bardzo zadowolony. Cała książka pisana jest bardzo przystępnie i sporo się z niej nauczyliśmy


A tak wygląda nasz lapbook:







To materiały które dostaliśmy w muzeum geologicznym w Krakowie, o którym pisałam TU:


W lapbooku mamy mapkę gdzie najlepiej w Polsce szukać skamieniałości. Czasami wcale nie trzeba wychłodzić daleko...Karol swoje małże znalazł niedaleko domu, na wale:) Podczas remontu wału przywieziono najprawdopodobniej z świętokrzyskiego kamienie z kamieniołomu...i jest tam mnóstwo skamieniałych małż. Karol z wycieczek rowerowych ciągle przywozi nowe okazy:)
Mamy wyjaśnione pojęcia kto to jest geolog, kto paleontolog i kto archeolog - bo w pewnym momencie Karol miał z tym problem. Mamy podział na okresy geologiczne - taki z opisem oraz na końcu lapbooka taki kolorowy z obrazkami i opisem.
Jest książeczka z minerałami.Zdjęcia minerałów z których zrobiłam książeczkę znalazłam TU.  Jest książeczka z skamieniałościami.
Karol zrobił kolaż o węglu, który też znalazł się w lapbooku.
Mamy też krótki Quiz z wiedzy o geologi i paleontologi.
Kolorowanki na stronę tytułową lapbooka znalazłam TU, na tej samej stronie wydrukowałam labirynt. Oczywiście mamy tez inne kolorowanki, ale nie pamiętam już stron z których je wydrukowałam.

Jeśli ktoś chciałby materiały z tego tematu proszę o zostawienie wiadomości z mailem w komentarzu.