„Władca pierścieni. Bitwa o Śródziemie” - Foxgame

Każdy kto miał kontakt z twórczością J.R.R. Tolkiena, marzył o tym choćby raz przeżyć przygodę wraz z Legolasem, Aragornem, czy móc podziwiać magiczne umiejętności Gandalfa. Świat stworzony przez Tolkiena jest tak samo niebezpieczny, zaskakujący, co też niesamowity i wciągający. Karol od zawsze lubił słuchać historii i legend o rycerzach, bohaterach, którzy stawiają czoło wrogowi. Nic więc dziwnego, że spodobał mu się świat Orków, Elfów i niezłomnych wojowników. Wychodząc naprzeciw jego zainteresowaniom twórczością Tolkiena, postanowiliśmy zaproponować mu grę „Władca pierścieni. Bitwa o Śródziemie”, której fabuła oparta jest na słynnej powieści autora. 


W pudełku znajdziemy:
  • 43 karty Pierścienia (na których umieszczony jest: symbol, nazwa karty i cecha specjalna karty)
  • 21 karty wrogów (na których znajdziemy: nazwę karty, punkty i symbole).
  • Instrukcję.




Gracze toczą walki u boku towarzyszy drużyny przeciw nieprzyjaciołom z Mordoru. Trzeba jednak być cały czas czujnym, ponieważ Oko Saurona bacznie obserwuje każdego z graczy i w każdej chwili można się spodziewać ataku na siebie lub na swojego towarzysza. Wygrywa ten gracz, który zdobędzie największą ilość punktów, pokonując groźnych wrogów z Mordoru.



Jak się przygotować do gry? To bardzo proste. Należy potasować 21 kart wrogów (na rewersie znajduje się Oko Saurona), położyć obrazkami do dołu, a z powstałego stosu trzeba wziąć 3 karty i ułożyć je w jednej linii - rewersem do dołu. Katy oznaczone pierścieniem na rewersie dzielimy na 2 części. Pierwsza z nich, to 31 kart towarzyszy i 12 kart Mordoru. Tasujemy 31 kart towarzyszy i rozdajemy po 3 sztuki każdemu graczowi. Pozostałe karty towarzyszy tasujemy z 12 kartami Mordoru. I tak powstały stos nazwany jest stosem Pierścienia (karty w stosie leżą oczywiście obrazkami do dołu). Przystępujemy do gry! Gracz ma dwie możliwości przebiegu tury gry A lub B.
A: Wybieramy jedną kartę z tali trzymanej przez innego uczestnika gry i dokładamy do istniejącej już drużyny, bądź tworzymy nową. Na tym możemy skończyć turę lub jeżeli chcemy, to możemy wysłać do ataku jedną ze swoich drużyn. Należy zaznaczyć, iż ilość kart w drużynie nie jest ograniczona i każdy gracz może mieć dowolną liczbę drużyn. Jednak raz dodaną kartę do drużyny nie możemy przenieść do innej. Jak przystępujemy do ataku? Na kartach towarzyszy i wrogów znajdują się różnokolorowe symbole. Żeby pokonać wroga, drużyna musi mieć wszystkie symbole umieszczone na karcie wroga. Po skończonej bitwie, karty drużyny biorącej udział odkładamy na stos odrzuconych kart Pierścienia; natomiast wygraną kartę wroga kładziemy przed sobą obrazkiem do dołu – na końcu gry sumujemy zdobyte punkty. Puste miejsca po pokonanych kartach wrogów uzupełniamy, dobierając nowe ze stosu kart Wrogów.
B: Wyciągamy jedną kartę ze stosu Pierścienia i dodajemy do swoich kart trzymanych w ręku (ten ruch można wykonać tylko wtedy, gdy gracz rezygnuje z ruchu A) - o ile w ręku ma mniej niż 5 kart. Należy pamiętać, że w trakcie gry w ręku nie może być więcej niż 5 kart. Jeżeli wyciągnięta zostanie karta Towarzysza, wtedy dołącza ją do kart trzymanych w dłoni. Natomiast jeżeli gracz wyciągnie kartę Mordoru musi natychmiast położyć ją na stole na pozycję pierwszą obok stosu Pierścienia (wraz z kolejnymi wyciągniętymi kartami Mordoru, ta wcześniejsza zostaje przesunięta o pozycję w prawo), następnie wyciągamy kolejną kartę ze stosu Pierścienia. Postępujemy tak, aż wyciągniemy kartę Towarzysza (jeżeli zabraknie kart – wtedy tasujemy odrzuczone karty Towarzyszy i tworzymy nowy stos). Ciekawa sytuacja staje się wtedy, gdy trzy miejsca na karty Mordoru zostaną zajęte – wtedy nadchodzi czas na Kontratak. W tym momencie działanie ma tylko karta Mordoru z pozycji 3. Na kartach Mordoru znajdują się trzy wersje poleceń. Kontratak kończy się w momencie, gdy wszyscy gracze wykonają polecenie aktywnej karty Mordoru z pozycji 3. Po tym wszystkie katy Mordoru umieszczamy na stosie odrzuconych kart Pierścienia, natomiast kartę Wroga z 3 pozycji należy umieścić na stosie kart Wrogów odrzuconych. Pozostałe karty przesuwamy o jedną pozycję w prawo.

Zakończenie gry: całkowita rozgrywka kończy się gdy na stole nie ma już żadnych odkrytych kart Wroga. (Jeżeli w ostatniej rundzie dojdzie do Kontrataku, rozgrywa się go przed końcowym podleczeniem punktów). Wszyscy gracze sumują punkty ze zdobytych kart Wrogów, za cechy specjalne swoich towarzyszy. Wygrywa oczywiście ten, który zdobył największą ilość punktów. 








Gra dedykowana jest dla graczy od 8 roku życia, jednak myślę, iż i młodsi świetnie sobie poradzą. „Władca pierścieni. Bitwa o Śródziemie”, to nie tylko zwyczajna gra na karty. Jest to gra, która „przenosi” nas w niesamowity świat Tolkiena, w świat gdzie musimy poczuć się jak dowódca, tworzący swoje drużyny o wcześniej przemyślanych składach, gdzie musimy wykazać się sprytem, umiejętnością wyciągania wniosków i próbą przewidywania zdarzeń. 
Gra „Władca pierścieni. Bitwa o Śródziemie” wydanej przez Foxgames, to zbiór bardzo dobrych jakościowych Kart, znajdujących się w niewielkich rozmiarów twardym pudełku. Ilustracje, napisy, symbole znajdujące się na Kartach wykonane są w sposób „Tolkienowski” – tajemniczy, mroczny a zarazem z wielką dbałością o szczegóły.
Do gry dołączona jest również bardzo dokładna Instrukcja i choć początkowo można się „wystraszyć” ilością treści, to po przeczytaniu dojdziemy do wniosku, że dzięki niej „Władca pierścieni. Bitwa o Śródziemie” jest grą, której reguły są w stanie opanować już młodsze dzieci. Gwarantuje także, że „wciągnie” ona nie tylko najmłodszych, ale i starszych graczy. Więc rodzice – szykujcie się na międzypokoleniową bitwę o Śródziemię!
Polecam!

Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)