Wyspa smoków - Granna

Dziś chciałam Wam pokazać jedną z lepszych gier kooperacyjnych dla dzieci jakie posiadamy - „Wyspa smoków” Wydawnictwa GRANNA. Autorem gry jest Claude Weber, a ilustrację stworzył Gediminas Akelaitis. Grafika jest tu zabawna i bardzo pozytywna.


W pudełku znajdziemy:
  • planszę do gry,
  • 4 drewniane pionki,
  • 9 żetonów zamku,
  • 5 żetonów smoków,
  • 1 drewniana kostka,
  • 4 znaczniki postaci,
  • instrukcję.

Gra jest prosta, a jednocześnie bardzo wciągająca. Wszyscy gracze tworzą jedną drużynę, której celem jest odbudowa zamku. Nie jest to takie proste, bo smoki blokują drogę na Smoczym Urwisku.


Na początku gry rozkładamy planszę. Smoki układamy na polu Smoczej Jaskini w górnym lewym rogu. Na żółtych polach planszy układamy żetony zamku, z kolei pole zielone i pomarańczowe pozostają puste. Następnie gracze wybierają po jednym pionku, aby nie zapomnieć jaki mamy kolor otrzymujemy znacznik postaci. W trakcie gry okazuje się on bardzo przydatny.

Rozgrywkę rozpoczyna najmłodszy gracz. Przesuwamy pionek o ilość oczek jaka wypadnie. Jeśli na polu na którym zatrzyma się gracz jest żeton zamku, zabieramy go. Jednak gracz nie może mieć więcej niż jeden żeton. Żeton układamy na polu zamku w momencie dotarcia na pole startu. Wejście na pole start kończy ruch.




Jeśli na kostce wypadnie smok. Gracz zamiast przesuwać swój pionek, przesuwa żeton smoka ze Smoczej Jaskini w przeciwnym do kierunku ruchu graczy. Gdy smok dotrze do ostatniego pomarańczowego pola, zostaje tam do końca gry, a z Jaskini wychodzi kolejny. Który kończy swój ruch o jedno pole bliżej, ponieważ na jednym polu może być tylko jeden smok. Jeśli gracz wejdzie na pole ze smokiem, ukrywa się w Zaczarowanym Lesie (na środku planszy) i dalej rzuca kostką podczas swojej kolejki.


Gdy na kostce wypadnie słoneczko, gracz może przesunąć swój pionek o 1-5 pól lub przenieść na zielone pole z Zaczarowanego Lasu na planszę swój lub współgracza pionek.

Gra kończy się sukcesem dla graczy jeśli uda im się odbudować zamek. Jeśli piąty smok opuści Smoczą Jaskinie i tym samym zablokuje Smocze Urwisko uczestnicy przegrywają.




Gra skierowana jest do 2-4 osób w wieku 5+. Jednak, myślę, ze nawet 3,5 latek spokojnie sobie poradzi w tej grze. U nas Franio bez problemu zrozumiał zasady i świetnie się bawi podczas gry. Szacowany czas rozgrywki to 25 minut.

Całość wykonana jest bardzo solidnie. Sztywna tektura, kolorowe obrazki, sprawiają, że jest to gra, która długo nam posłuży. Do tego prosta, krótka i jasna instrukcja. Może to być dobry pomysł na prezent, który uczy współdziałania, ćwiczy logiczne myślenie i podejmowanie decyzji.


U nas gra okazała się prawdziwym hitem i Wam również gorąco ją polecam!



Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)