Król Popiel - Granna

Od dziecka uwielbiam legendy. Szczególnie te nasze polskie. Tym samym chcę zarazić chłopców. Franio niedawno brał udział w konkursie i robił pracę plastyczną poświęconą legendzie o Królu Popielu, która mu się bardzo spodobała. Jako, że na bieżąco śledzę też nowości w planszówkach (uwielbiam nawet bardziej niż legendy)...wyśledziłam genialną serię gier Granny "Legendy polskie", a tam grę "KRÓL POPIEL" autorstwa Jana Madejskiego. 


Kiedy gra do nas dotarła radość Franka była bezcenna! Mega frajda i szybkie czytanie instrukcji a zaraz rozgrywka, jedna, druga, trzecia...i następnego dnia od nowa!

W tekturowym pudełku znajdziemy:

  • dwustronną planszę,
  • 36 kafli z myszami, 
  • 5 pionków myszy,
  • pionek króla Popiela, 5 dwustronnych znaczników,
  • 8 żetonów nagród,
  • 6 podstawek,
  • instrukcję. 




Instrukcja rozpoczyna się legendą, jest to super pomysł na wprowadzenie do tematyki gry. Sama gra jest bardzo prosta, coś na zasadzie starego dobrego Tetris:) 


Na wstępie należy wybrać, którą stronę planszy chcemy grać. Każdy z graczy wybiera kolor myszy, który będzie jego pionkiem. Umieszczamy pionki na planszy przed polem numer 1. Przed sobą kładziemy znacznik w kolorze pionka. Króla Popiela umieszczamy w wieży na najniższym okienku. obok planszy kładziemy żetony nagród. Każdy z graczy dostaje losowo dobrany kafelek, 3 kafelki kładziemy na planszy na polach dobierania, a resztę w stosie obok planszy. Grę rozpoczyna gracz, który ostatnio jadł ser. Kładzie on swój kafelek tak, aby zakryć pole startowe z myszkami. Każdy gracz kładzie swoje kafelki. Po ułożeniu kafelka liczymy punkty - każda pełna kropka z połączenia z dokładanym kafelkiem to jeden ruch na planszy. Kafelek nie może wychodzić poza planszę, nie może nachodzić na pole z przeszkodą, ani też zakrywać okna. Kafelek musi stykać się przynajmniej jednym bokiem z innym kafelkiem. Jeśli kafelek styka się z oknem, na którym stoi Król Popiel gracz losuje żeton nagrody, a Król Popiel idzie na kolejne okienko. Jeśli mysza dojdzie do pola numer 30 przekładamy znacznik gracza na stronę z numerem 30. Gra kończy się gdy braknie okien Popielowi. Wygrywa ten gracz, który zdobył najwięcej punktów.










Gra skierowana jest do 2-5 graczy w wieku 6+. Jednak myślę na przykładzie Frania, że 5 latek, któremu planszówki nie są obce z powodzeniem sobie da radę w grze. Szacowany czas rozgrywki to 30 minut.

Super pomysł na poznanie legend, na zabawę i czas wspólnie spędzony!





Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)