Wsiąść do pociągu - Rebel

Są gry które sprawiają, że ciężko się nam od nich oderwać, są gry, które  mają nasze rodzinne WOW...taką właśnie grą jest WSIĄŚĆ DO POCIĄGU EUROPA i WSIĄŚĆ DO POCIĄGU POLSKA Wydawnictwa Rebel




Są to dwa pudełka z grami, które zapewnią długie godziny dobrej zabawy! Wersja Polska, jest dodatkiem i aby móc w nią grać, należy mieć Europę. Obecnie Wydawnictwo oferuje pakiet dwóch tych gier. Opiszę Wam jednak osobno, każdą z gier. Musicie koniecznie zobaczyć, jaki to świetny zestaw!



Wsiąść do pociągu EUROPA zawiera:
  • planszę z mapą Europy,
  • 240 kolorowych wagoników,
  • 15 kolorowych Dworców,
  • 158 kolorowych kart,
  • 5 drewnianych znaczników punktacji,
  • instrukcję,
  • kod dostępu Days of Wonder.





Przed przystąpieniem do gry należy przygotować wszystkie elementy. Na środku kładziemy planszę. Każdy z graczy otrzymuje zestaw (w swim kolorze): 45 wagoników, 3 Dworce i drewniany znacznik punktów. Znacznik umieszczamy na polu Start. Tasujemy karty Wagoników i Lokomotyw i rozdajemy każdemu z graczy po 4 z nich. Pozostałe karty kładziemy obok planszy odkrywając 5 pierwszych, aby każdy je widział. Kartę Europejskiego Ekspresu i kartę podsumowania kładziemy obok planszy. Z talii Biletów rozdajemy graczom po jednym bilecie z niebieskim tłem na Długie Trasy. Pozostałe bilety na długie trasy odkładamy do pudełka i nie biorą udziału w grze. Talię Biletów tasujemy i rozdajemy po 3 karty każdemu graczowi, a pozostałe zakryte kładziemy koło planszy. Przed rozgrywką potajemnie decydujemy, które spośród otrzymanych biletów zatrzymujemy (każdy zatrzymuje co najmniej 2 bilety), pozostałe odkładamy do pudełka. 










Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów. Zdobywamy je za utworzenie połączenia między miastami, za realizację Biletu poprzez utworzenie połączenia między wybranymi miastami, stworzenie najdłuższej trasy, za każdy Dworzec, którego nie umieściło się na planszy. Od wyniku odejmujemy punkty za każdy posiadany i niewykorzystany Bilet.

W swojej turze gracz wykonuje jedną z czterech możliwych akcji:
  • Dobieranie kart Wagoników - gracz może wziąć na rękę 2 karty Wagoników lub 1 kartę Lokomotywy, które dobieramy z 5 odkrytych kart obok planszy i uzupełniamy miejsce kartą ze stosu. Gracz może mieć na ręce dowolną liczbę odkrytych kart. Karta Lokomotywy może zastąpić dowolny kolor karty.
  • Utworzenie połączenia - gracz tworzy połączenie, zagrywając z ręki karty Wagoników w kolorze i liczbie odpowiadających polom na plaszy między miastami. Większość połączeń wymaga Wagonów w konkretnym kolorze. Jeśli wybiera szarą trasę, możemy użyć kart Wagonów w dowolnym (ale tym samym) kolorze. Na danej trasie układa się wagoniki swojego koloru, a karty odrzuca na stos kart odrzuconych. Następnie sprawdzamy punkty zgodnie z punktacją: 1 wagonik=1 punkt, 2 wagoniki=2 punkty, 3 wagoniki=4 punkty, 4 wagoniki=7 punktów, 6 wagoników=15 punktów, 8 wagoników= 21 punktów. Ważne jest, aby połączenia tworzyć podczas jednej tury i w niej można utworzyć tylko jedno połączenie. Aby połączyć dwa miasta, które dzieli woda tworzymy połączenia promowe. 
  • Dobranie Biletów - gracz dobiera 3 górne karty ze stosu Biletów i musi zatrzymać przynajmniej jedną z nich. Na bilecie zaznaczone są miasta, które są celem podróży oraz wartość jaką dodaje lub odejmuje się od sumy punktów. Jeśli utworzono trasę podaną na bilecie od jednego do drugiego wagonika, otrzymuje ilość punktów jaka jest na bilecie. Jeśli bilet jest niezrealizowany tą liczbę punktów odejmujemy. Do końca gry nie ujawniamy swoich biletów.
  • Budowa Dworca - można wybudować Dworzec w dowolnym mieście, w którym go nie ma. Budując pierwszy Dworzec, gracz zagrywa 1 dowolna kartę Wagonu i umieszcza figurkę Dworca w dowolnym mieście. Budowa drugiego dworca wymaga zagrania 2 kart w tym samym kolorze, trzeci Dworzec to trzy karty w tym samym kolorze. 
Gra kończy się gdy jednemu z graczy zostaną dwa lub mniej wagoników, wówczas rozgrywa się ostatnią turę. Następnie przechodzimy do liczenia punktów. Punkty za połączenia są liczone na bieżąco poprzez przesuwanie znacznika punktów zgodnie z punktacją z "Utworzenia połączeń". Dodatkowo rozliczamy Bilety i Dworce. Na koniec gry, gracz który ma najdłuższe połączenie otrzymuje kartę Europejskiego Ekspresu, która jest dodatkowo punktowana. Oczywiście wygrywa osoba, która ma największą ilość punktów. 

Gra skierowana jest 2-5 do graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki to 30-60 minut. 



Wsiąść do pociągu POLSKA jak już wspomniałam to do dodatek do gry z EUROPĄ. Nie jest to samodzielna gra i wymaga elementów z części EUROPY lub USA.

W pudełku znajduje się:
  • mapa Polski,
  • 35 kart Biletów,
  • 20 kart Państw,
  • instrukcja.


Do gry potrzebujemy dodatkowo wagoniki z Europy po 35 dla każdego z graczy i znacznik punktacji w odpowiednim kolorze. Segregujemy karty Państw według kraju i układamy je awersem do góry. Najwyżej punktowana karta powinna być na górze. Każdy z graczy otrzymuje po 4 karty Biletu i musi zatrzymać co najmniej dwie z nich. Odrzucone bilety tasujemy i układamy na spodzie talii. 









Podczas swojej tury gracz wykonuje jedną z trzech akcji:
  • Dobieranie kart Wagonów - tu zasady są identyczne jak w wersji z Europą. 
  • Utworzenie połączenia - zasady są podobne. Jednak mamy też nowe Trasy Specjalne, które łączą Polskę z sąsiadami. Jest tu zasada, że jedna osoba nie może zająć dwóch nitek. Jeśli w rozbudowanej sieci znajduje się kraj do którego się dotarło i co najmniej 1 inne państwo można zabrać jedną wierzchnią kartę ze stosu obu państw z nowo powstałej sieci i umieścić przed sobą awersem do góry.
  • Dobieranie Biletów - tu zasady są identyczne jak w wersji z Europą. 
Na koniec podliczamy punkty. Wygrywa osoba, która ma największą ilość punktów.

Gra skierowana jest 2-4 do graczy w wieku 8+. Czas rozgrywki to 30-60 minut. 

Gry są bardzo estetyczne i starannie wykonane. Każdy element jest wysokiej jakości, jest bardzo dobrze wykonany z zachowaniem szczegółów. Zachowanie takiej jakości sprawia, że jest to zestaw na wiele lat!

Gra jest mega wciągająca. Nie ma tu miejsca do nudy i rutyny. Każda rozgrywka jest inna, każda pasjonująca i nie ma tu przewidywalności. To doskonałe ćwiczenie logicznego myślenia, strategii, sprytu, cierpliwości, ale to przede wszystkim świetna zabawa! Gorąco polecam Wam ten zestaw zwłaszcza teraz na długie chłodne jesienne wieczory. Może to też być doskonały pomysł na prezent. Świetna zabawa gwarantowana!



Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)