QUO VADIS - EGMONT

QUO VADIS książka, której długo nie mogłam dokończyć czytać. Była to moja szkolna zmora. Dopiero na studiach dojrzałam do tego, żeby przeczytać ją całą. Obecnie jest to lektura w klasie siódmej i mój siódmoklasista całkowicie się nią zafascynował. Cieszy mnie to bardzo. Dlatego jak tylko zobaczyłam komiks wydany przez EGMONT pt. "QUO VADIS" wiedziałam, że musimy go mieć! 
 

Jest to nieco skrócona wersja dzieła Henryka Sienkiewicza, ale fabuła pozostaje taka sama. Forma komiksu sprawia, że książka nie jest nudna, a ilustracje pozwalają przenieść się czytelnikowi do Rzymu gdzie mamy rok 64 n.e.

Przenosimy się do czasów cesarstwa rzymskiego, mamy czasy panowania cesarza Nerona. Z podbojów Europy wraca  Markus Winicjusz, który podczas podróży zakochał się w chrześcijance Ligii. Dziewczyna ta została sprowadzona do Rzymu przez Nerona, aby ją oddać Markusowi. Jednak brak ogłady Marusa sprawił, że Ligia uciekła do osady chrześcijan. Słuchała tam w jaskini nauk Św. Piotra. Winicjusz wynajmuje najemnika i filozofa, aby ją odnalazł. Podczas próby porwania Ligii, Marcus traci przytomność na skutek odniesionych ran i pozostaje w osadzie chrześcijan, gdzie opiekuje się nim Ligia. Jest to niejako punkt zwrotny w życiu Marka Aureliusza, który się nawraca i przechodzi na chrześcijaństwo. Więcej Wam nie zdradzę, sięgnijcie po komiks. 

Komiks jest formatu A4 i ma miękką okładkę. Czyta się go jednym tchem.  Taka forma QUO VADIS może być sprytnym zabiegiem przed lekturą dzieła Sienkiewicza. Jeśli dziecko zaciekawi się tym wątkiem poprzez komiks, chętniej sięgnie po książkę. 

U nas nawet mój trzecioklasista przeczytał ten komiks i był równie nim zachwycony jak ja. Gorąco Wam polecam! Myślę, że takie pozycje warto mieć w swojej domowej biblioteczce.  

 

Współpraca z Wydawnictwem Egmont