Poznaję zegar - Zielona Sowa

Od dłuższego czasu planowałam rozpocząć z Karolem naukę zegara. On sam często dopytywał o godziny i widziałam, że czasami denerwuje się ze nie wie która godzina, ile czasu zostało do bajki...z pomocą przyszedł nam gotowy zestaw Wydawnictwa Zielona Sowa "Poznaję zegar"


Zestaw zawiera:
  • grę
  • zegar - 2 szt
  • karty do gry
  • pionki i kostkę
  • zeszyt ćwiczeń



Naszą zabawę rozpoczęliśmy od złożenia zegara. Karol lubi takie zadania:)


Tarcza zegara wykonana jest z twardej śliskiej tekturki, dzięki czemu będzie trwała i z pewnością wystarczająca dla małych rączek do nauki zegara.


My troszkę od końca, bo najpierw zagraliśmy w grę;) Karol to fan planszówek i nie dało się po kolei:) W grze poruszamy się po tarczy zegara zgodnie z ruchem wskazówek, gdy trafimy na zielone lub czerwone pole (pole godzin) losujemy kartę godzin lub ruchu z która wiąże się zadanie. Za pierwszym razem bardzo pomagałam Karolowi który w końcu zrozumiał ze trzeba jednak od ćwiczeń zacząć:) Po tym jak zrobiliśmy zeszyt ćwiczeń (jeszcze nie cały) już szło mu całkiem nieźle:)











Dodatkowo na uwagę zasługuje jakość wykonania, ja przynajmniej na to zwracam uwagę. Gra jest wykonana bardzo solidnie. Lubię taka jakość w planszówkach. Niestety nie jest to częste.



Jak już wspomniałam najlepiej należy rozpocząć od zeszytu ćwiczeń... w którym znajdują się zadania przybliżające zegar. Wg mnie są dobrze dobrane i troszkę miałam zadanie ułatwione i nie musiałam przygotowywać kart pracy:) Polecam dla zabieganych mam...ale nie tylko. Taki zestaw warto mieć w domu!



Ćwiczenia są tak dobrane ze każdy znajdzie coś co go zaciekawi. Mamy łączenie godzin z rysunkami, jest krzyżówka, obliczamy godziny w innych miastach, uzupełniamy zdania, szukamy tych samych obrazków, łączymy godziny w pary...i wiele wiele innych ciekawych zadań.


Dla Karola numerem jeden okazało się ćwiczenie ze szlakami górskimi...nie mogło być inaczej bo Karol to zapalony miłośnik górskich wspinaczek. To ćwiczenie dodatkowo zmotywowało go do dalszej nauki "w górach będę wiedział ile zostało do szczytu". 


Na końcu zeszytu ćwiczeń znajduje się dyplom dla Mistrza Godzin. Karol od pewnego czasu bardzo lubi dyplomy i cieszy się że jak zrobi wszystkie ćwiczenia będzie miał kolejny dyplom. To motywuje go do pracy:)

Polecam ten zestaw dla dzieci które wykazują zainteresowania zegarem, czasem oraz dla tych które mają taki temat w szkole. Jeśli już dzieci zapoznały się z tym tematem, gra z pewnością będzie doskonałym elementem do utrwalenia wiedzy.

Zestaw do kupienia m.in: TU

 


Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)