PALUSZEK - Epideixis

Paluszek to gra Wydawnictwa Epideixis do której przymierzałam się już od dawna. Dziś żałuję, że tak długo te "przymiarki" trwały! Karol wielki fan gier (wszelakich, prócz komputerowych - bo w takowe nie grywa, a jeśli to już sporadycznie, przypadkiem) ucieszył się z kolejnej pozycji. Z każdą chwilą zabawy jego radość wzrastała.





Czym jest gra Paluszek? Otóż jest to sześcioboczne plastikowe pudełko tak skonstruowane aby idealnie mieściło się w rączkach dzieci. Dół pudełka zawiera 37 otworów wielkości opuszka palca, a góra pudełka szczelnie zamknięta jest przeźroczysta. W środku znajdują się 24 kulki w czterech kolorach. Do zestawu dołączony jest komplet 18 kart z różnym układem kulek po jednej stronie i z pustą kartą blanko z drugiej strony. Interesując się tą grą myślałam zawsze, że pudełko jest otwarte. To powodowało, ze odkładałam zakup tej gry na "potem". Jakoś wizja turlających się kulek na wszystkie strony świata w moim domu nie przemawiała da mnie! Dlatego moja radość po odpakowaniu gry była to tyle większa, że wiedziałam że kulki są bezpieczne w małym pudełeczku:)


 /



Gra przeznaczona jest dla 1-2 osób. Gracz losuje kartę z układem kulek i opuszkami palców przekłada kulki, aby ułożyć wzór z karty. Można też na karcie blanko stworzyć swój własny wzór (co Karolowi się bardzo  spodobało, bo sam mógł po części tworzyć grę). Można grac na czas. Można losować kartę zapamiętywać wzór i układać z pamięci:) Mnogość różnych opcji sprawia, ze gra nie może się znudzić.










Kto może grać? Każdy:) Mimo, iż na karcie informacyjnej jest napisane że gra jest od 4 roku życia, Franio który ma dwa latka bawi się nią. Kulki są szczelnie zamknięte (zresztą on nie wkłada takich rzeczy do buzi), poruszając pudełkiem wydają przyjemny dźwięk, są kolorowe, ruszają się, można nimi manipulować. Oczywiście nie ułoży sam wzoru z karty, ale bawi się, ćwiczy paluszki i uczy kolorów. Proszę go aby paluszek włożył w otwór w którym jest np. kolor zielony. Taka forma bardzo mu się podoba. Karol z kolei układa już wzory z kart, co wcale nie jest takie proste. Grając ćwiczy koncentrację uwagi, sprawność manualną, koordynację ruchowo - wzrokową, jest tez doskonałym ćwiczeniem cierpliwości. Gra sprawdzi się też idealnie dla starszych osób. Przyznam się, że sama kiedy gra miała chwilę odpoczynku siadłam i układałam wzory.



Paluszek to genialna zabawka - gra edukacyjna która powinna znaleźć się w każdym domu w którym są dzieci:) Dodatkowy atut? Jest mała i mieści się w torebce, wózku, samochodzie, plecaku. Można grać w poczekalni u lekarza, u fryzjera, w samochodzie, w parku, w górach (z nami zdobędzie nie jeden szczyt-będą zdjęcia). 

Polecam gorąco...nie zwlekajcie tak jak ja. Grę można kupić m. in TU

Zachęcam do zapoznaniem się z ofertą Wydawnictwa. Korol już planuje nowe zakupy;)




 Post bierze udział w projekcie Grajmy!



Zapraszam też na stronę projektu TU