Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami - PODUSZKOWIEC

Dziś czwarty eksperyment w ramach zabawy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami" jeśli macie ochotę przyłączyć się do nas zapraszam. Zasady zabawy są TU.




Kiedy na stornie fizyka.net TU zobaczyłam ten eksperyment postanowiłam pokazać go chłopcom, ale z czasem zapomniałam, niedawno gdzieś w internecie ktoś robił to doświadczenie i już wiedziałam że to ten czas:) Wykonanie jest niezwykle proste, potrzebujemy płytę CD, klej na gorąco (można użyć plasteliny), korek z butelki z "dziubkiem" i balon. 



Korek z butelki mocujemy na środku płyty CD i następnie dmuchamy balon naciągamy na korek i puszczamy...a nasz poduszkowiec zaczyna się poruszać pod wpływem powietrza które wylatuje z balona i tworzy między płytą a podłożem cienką poduszkę powietrzną. Jeśli będziecie robić to doświadczenie ważne jest aby poduszkowiec puścić na płaskiej i równej powierzchni. My próbowaliśmy na stole (super), na podłodze w kuchni (kiepsko) i na płytkach (super). Jednak efektu WOW jakoś nie było...niby się podobało, ale chłopcy chyba liczyli na więcej. Karol udoskonalał nasz eksperyment, robił tor przeszkód, sadzał na poduszkowiec ludzika. Fajnie się bawił, ale widziałam że to jeszcze nie to...








W trakcie zabawy zastanawiałam się jak zachowa się poduszkowiec w wodzie, rzuciłam hasło i już nie było odwrotu - i to było ŁAŁ. Poduszkowiec wydawał śmieszne dźwięki i puszczał bąbelki do wody. Było dużo śmiechu, Karol nagrywał poduszkowiec i dopiero tu zaczęła się prawdziwa zabawa i Franek zainteresował się eksperymentem, bo przy pierwszej części tylko Karol w nim aktywnie uczestniczył, a Franio tylko się przyglądał bez entuzjazmu. Tu było już spore zainteresowanie...ale efektu WOW nie było...







Szukając innych powierzchni dla poduszkowca poszliśmy na schody...i tu był efekt WOW kiedy poduszkowiec podróżował po schodach! Długo siedzieliśmy na schodach bawiąc się poduszkowcem. 







Mamy też plan, kiedy będzie ciepło wypróbujemy poduszkowiec w basenie, na większej powierzchni, bo jak Karol zauważył miska go ograniczała;):)

 **********************

W tym tygodniu bawiły się z nami takie blogi: