KONSTYTUCJA 3 MAJA - Wydawnictwo Olesiejuk

Niedawno opisywałam kolorowankę "Polska do kolorowania" która spotkała się z wielkim zainteresowaniem. Dziś chcę pokazać Wam inną kolorowankę, również z tej serii. Tym razem będziemy bawić się historią - przedmiot którego nie lubiłam podczas swojej edukacji, a zaczęłam się do niego przekonywać kiedy z Karolem odkrywam ją na nowo:) Dziś kilka słów o kolorowance Wydawnictwa Olesiejuk "Konstytucja 3 Maja. Do kolorowania - Z kredkami podróż w przeszłość" autorstwa Krzysztofa Wiśniewskiego i Joanny Babuli.


Szczerze kiedy na nią trafiłam zastanawiałam się jak w sposób ciekawy i atrakcyjny można przedstawić temat Konstytucji 3 Maja dziecku...tak aby zrozumiało, coś z tego wyniosło i nie zanudziło się (mnie temat ten w szkole pamiętam niemiłosiernie nudził). Początkowo dość sceptycznie podeszłam do tematu, ale już na drugiej stronie kolorowanki zaczęłam się przekonywać i...czytać...Zatem nim kolorowanka trafiła w ręce Karola sama się wyedukowałam na niej:) Karola do tej pory ciekawiły tematy związane z rycerstwem i...II wojną światową. Oprócz tego że mamy tu obrazki do kolorowania jest masę informacji historycznych podanych niezwykle ciekawie i bardzo przystępnie. Jest mnóstwo ciekawostek. Poznajemy różne postaci historyczne - których funkcje podawane są krótko i zwięźle dzięki czemu nie zaprzątamy sobie głowy zbędnymi informacjami.










W kolorowance znajdziemy informacje m.in na temat: stanów na jakie dzieliło się społeczeństwo w XVIII w., dzięki obrazkom dziecko nawet małe może sobie to wyobrazić, a kolorując dodatkowo utrwalić. Dowiemy się również jak wybrano wówczas króla - Stanisława Augusta Poniatowskiego i nie był to wybór polskich posłów i senatorów. Jest też wspomniana tu Szkoła Rycerska której kadetem był m.in Tadeusz Kościuszko. Dowiemy się kim był Kazimierz Pułaski i co to była Konfederacja Barska oraz jak konfederacji porwali króla. Są też informacje o rozbiorach Polski - co na Karolu zrobiło bardzo duże wrażenie i do tematu z pewnością jeszcze wrócimy. Możemy pokolorować słynne Obiady Czwartkowe i dowiedzieć się o Komisji Edukacji Narodowej. Dowiemy się również co to był Sejm Wielki i co to był Dyaryusz. Kto pamięta z lekcji co to była Czarna Procesja? Przy okazji naszej nauki dowiedzieliśmy się że zwolennikiem konstytucji i jednym z jej autorów był Ignacy Potocki pozostałe osoby to Hugo Kołłątaj, Stanisław Małachowski, Julian Ursyn Niemcewicz. Następnie przechodzimy do części typowo już dotyczącej konstytucji. Genialnie, prosto  i w pigułce są tu przekazane najważniejsze postanowienia Konstytucji 3 Maja: czyli trójpodział władzy, straż praw, religia, szlachta, mieszczaństwo, chłopi, wojsko. Szkoda ze ja nie miałam takiego opracowania kiedy chodziłam do szkoły podstawowej! Ostatnia strona poświęcona jest ważnym postacią historycznym.



Kolorowanka jest formatu A3. W środku mamy ciekawe informacje dotyczące danego tematu oraz obrazki do pokolorowania jak również już takie które są pokolorowane. 

Kolorowanka "Konstytucja 3 Maja" koniecznie musi znaleźć się na półce miłośnika historii, ale polecam ją również dzieciom które nie przepadają za tym przedmiotem, ponieważ mogą w prosty i przyjemny sposób poznać ten temat. Dodatkowym atutem może być cena tej pozycji... 8,70 zł na stronie Świat Książki (link podaję poniżej). 

Z pewnością nie jest to kolorowanka którą się pokoloruje i koniec zabawy...to kolorowanka do której będziemy wracać jeszcze nie raz i na pewno będzie pomocna Karolowi w szkole. 



Książkę można kupić w sklepie internetowym www.swiatksiazki.pl. TU Znajduje się tam cała, dostępna aktualnie oferta Wydawnictwa Olesiejuk, a rabaty bardzo często osiągają 30%. Książki zamówione przez sklep internetowy można bezpłatnie odbierać w sieci sklepów Księgarnie Świat Książki na terenie całej Polski.