Skóra człowieka

Zaczynamy styczeń z ciałem człowieka:) Karol sam ułożył plan wg którego będziemy zgłębiać wiedzę z zakresu anatomii człowieka. Nie jest to nam temat obcy...ale teraz zainteresowanie Karola jest bardzo duże dlatego wracamy do tematu bardziej szczegółowo:)

Zaczynamy od SKÓRY CZŁOWIEKA. Plansze jak zbudowana jest skóra znalazłam TU i TU. Na tych planszach które są w miarę proste, a jednak zawierają to wszystko co jest niezbędne do wiedzy o skórze bazowaliśmy podczas zabawy.  Dodatkowo sama opracowałam takie podstawowe informacje które chcę aby KArol wiedział na temat skóry, jeśli chcecie z nich skorzystać, na końcu postu jest do nich LINK:)

Najpierw omówiliśmy z czego zbudowana jest skóra człowieka. 



Rozmawialiśmy też o liniach papilarnych, które Karol obserwował przez lupę.


Postanowiliśmy za pomocą pasteli suchościeralnych którymi pomalowaliśmy palec, odbić odciski palców na kartce. Przez lupę super było wszystko widać!


Miałam plan na zrobienie przekroju budowy skóry z gliny, ale Karol chciał sam zrobić z ciastoliny. Dałąm mu potrzebne jego zdaniem elementy i zaczął tworzyć:)




Model skóry człowieka w wykonaniu 6,5 latka:) Czarne druciki to włosy, niebieski drucik to gruczoł potowy, a biało czerwony to mięsień przywłosowy. Różowy kolor to naskórek, pomarańczowy to skóra właściwa a biały to tkanka podskórna.



Oczywiście korzystaliśmy też z książek:

O Małym doktorze pisałam TU.














U nas powstaje lapbook z ciałą człowieka, materiały na temat skóry które opracowałam są do pobrania TU.
Jeśli pobieracie ten plik, prosze zostawcie komentarz...będą inne pliki do ściągnięcia z innych tematów dotyczących ciała człowieka i chciałabym wiedzieć czy są zainteresowani takimi materiałami i czy jest sens to udostępniać:)