Brazylia - Mali Podróżnicy

Wracamy do Małego podróżnika. W sierpniu odwiedzamy Brazylię...każdemu kojarzy się zapewne z Karnawałem...ale dla Karola Brazylia to cześć Amazonii...tak, tak, my dalej w tym temacie;) Jako, że u nas remont pełną parą...nasze pomoce zostały przysypane różnościami i tak dość skromnie w tym temacie, aczkolwiek sporo zabawy przy nim było;)


Nasza przygoda rozpoczęła się od lotu samolotem. Samolot powstał z tego co akurat było pod ręką – 2 materace, 2 siedziska do krzesła obrotowego.


Po długim locie podczas którego czytaliśmy sobie ciekawostki o Brazylii znalezione w internecie przyszedł czas na przejażdżkę samochodową (samochód powstał z tych samych elementów co samolot...jak wspominałam mamy remont;)) w sam środek Amazońskiej dżungli. Podczas podróży zadawałam zagadki związane z Brazylią (wymyślane na poczekaniu) na które chłopcy musieli odpowiedzieć, aby móc jechać dalej.


Kiedy już dotarliśmy na miejsce, Karol prześledził wszystko co ma do powiedzenia nasz interaktywny globus Clementoni (kupiłam go Karolowi na 6 urodziny i to był strzał w dziesiątkę, genialny jest ten globus).





Następnie przyszedł czas na mapy Olesiejuka i kolorowanki również Olesiejuka.




Kolejnym etapem podróży było uwiecznienie na zdjęciu (wydrukowałam „kliszę” z internetu) tego co widzieliśmy podczas podróży.




Następnie przyszedł czas na badanie roślinności. Tu wykorzystaliśmy naszą Amazonię zamkniętą w słoiku oraz mikroskop Clementoni. Świetna zabawa, przy okazji mała dawka nauki...czyli coś co uwielbiam.

Na sam koniec przyszedł czas na podsumowanie naszej wiedzy, przygotowałam dla Karola takie streszczenie wiadomości. Jeśli macie ochotę na takie streszczenie, możecie materiały pobrać TU. Będzie mi miło jeśli pobieracie materiał i zostawicie po sobie komentarz. Już całkiem będzie miło, jeśli wyślecie zdjęcia jak pracujecie na tym streszczeniu:) Umieszczę to w naszej galerii na fanpage


A jak bawliśmy się w poprzedniej edycji w Małych Podróżnikach przeczytacie TU