Dolina Gąsienicowa i schronisko w Murowańcu

Dolina Gąsienicowa od dawna była na liście naszych wakacyjnych planów. Jednak ze względu na to, że trasa jest długa i dość męcząca czekaliśmy aż Karol będzie w odpowiedniej kondycji. W tym roku postanowiliśmy zaryzykować. Franek jeszcze może być częściowo niesiony w nosidle.

Dolina Gąsienicowa jest najładniejszą doliną w Tatrach. Oddziela ona Tatry Wysokie od Tatr Zachodnich. Jest to dobra baza wypadowa na Orlą Perć. Same widoki w dolinie są bajeczne.

Wyruszyliśmy z Kuźnic, gdzie dostaliśmy się z Zakopanego busem. Do Kuźnic nie dojedziemy samochodem, bo droga jest zamknięta kursują tam tylko busy. Kolejka do kasy aby wejść do parku była spora, kiedy już udało nam się wejść. Udaliśmy się na niebieski szlak prowadzący do Murowańca przez Boczań. Wybraliśmy tę trasę, bo cały czas wiedzie pod górę i choć jest męcząca, nie ma nagłej różnicy wysokości i w porównaniu z Doliną Jaworzynki wbrew p[ozorom jest łatwiejsza na wejście. Szliśmy cały czas niebieskim szlakiem przechodząc przez Przełęcz Między Kopami (1499 m. n. p. m) z której bajecznie widać Giewont. Na tej przełęczy spotykają się właśnie szlak niebieski i żółty który prowadzi od Doliny Jaworzynki. Dalej już tylko niebieskim kontynuowaliśmy wędrówkę do Schroniska w Murowańcu (1500 m.n.p.m). W schronisku musiała być tradycyjna szarlotka. Nigdzie indziej w Tatrach tak dobrej nie zjecie...choć Dolina Chochołowska też ma dobre, ale Murowaniec ma najlepsze! Po odpoczynku wróciliśmy na niebieski szlak i na przełęczy skręciliśmy na żółty do Doliny Jaworzynki. Początkowo bardzo stromo w dół, po może 30 minutach już idzie się po płaskim.

Franek 3 lata połowę szedł, a połowę był w nosidle turystycznym. Karol lat 7 bez problemu przeszedł całą trasę. Jesteśmy z niego baardzo dumni, bo całość zajęła nam około 3 godziny w jedną stronę, biorąc pod uwagę postoje, czas na zdjęcia, czy też oglądanie widoków (Karol to uwielbia). Dodam jeszcze, że było bardzo duszno i gorąco co dodatkowo było jakimś utrudnieniem w wędrowaniu.