Paleta. Wyprawka przedszkolaka - Epideixis

Pewnie znacie Paletę z Epideixis. Ja również czytałam o niej sporo. W końcu przyszedł czas i na nasze bliższe zapoznanie się z tym tematem i żałuję że dopiero teraz się do tego zabrałam! My mamy Paletę – Wyprawka przedszkolaka.


Dlaczego Paleta? Nie jest to zwykła zabawka, to edukacja przez zabawę. Rozwija zdolności, kształtuje osobowości i charakter. Dzięki kontroli dziecko widzi samo czy dobrze rozwiązało zadanie, czyli ma poczucie samokontroli i widzi efekty samodzielnej pracy. W każdej chwili dziecko może dokonać weryfikacji swoich odpowiedzi, poprawić się i bawić dalej. Jest ona uniwersalna, skorzystają z niej dzieci i te zdolne i te mniej zdolne.




Paleta wykonana jest z drewna. Ma kształt koła z wydrążonymi 12 wgłębieniami na kolorowe krążki. Jest ona stworzona na wzór palety malarskiej. Wszystkie elementy są zaokrąglone, bezpiecznie oszlifowane. Dodatkowo do zestawu dołączone jest 12 tematycznych kart ćwiczeń dostosowanych do możliwości dziecka w wieku przedszkolnym.

Przed przystąpieniem do pracy z Paletą wyjmujemy wszystkie kolorowe krążki. Następnie wkładamy w otwory wybraną kartę, zadaniami do góry. Po czym dziecko rozwiązuje zadania oznaczone kolorem wybranego klocka, kładąc go do wgłębienia obok prawidłowej odpowiedzi. Na koniec zdejmujemy tarczę, odwracamy i sprawdzamy poprawność odpowiedzi. Właściwa odpowiedz, to ten sam kolor krążka co kolor na tarczy. Proste, prawda? Jeszcze jak nie znałam tego produktu i widziałam go tylko na zdjęciach wydawało mi się, ze zasady są skomplikowane. Nie starałam się wnikać głębiej. Teraz żałuje. Zasady są banalnie proste, a zabawa jest świetna. Do tego z elementami nauki. Praca z paletą niejako wymusza skupienie, ćwiczy koncentrację, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Dodatkowo rozwija pamięć.







Zabawka skierowana jest dla dzieci 4+. Franio ma ponad 3 latka i daje radę. Nie każde zadanie jest w stanie zrobić, ale próbuje dzięki czemu ćwiczy i rozwija się. Jest także, wersja Palety dla dzieci szkolnych. 

Gorąco polecam! Ja żałuję, że dopiero teraz zaprzyjaźniłam się z tym produktem, dlatego Wam gorąco polecam. Proste zasady, dobra jakość wykonania, nauka przez zabawę, ciekawe zadania...czyli produkt godny polecenia. Warto tu zaznaczyć, ze jest to zabawka polska, dlatego tym bardziej polecam:)