Samogłoskowe grzyby

Franek postanowił uczyć się liter. Odkąd Karol jest w szkole, we Franku narodziła się pasja do nauki i chęć dorównania bratu;) Żeby było ciekawiej, wspólnie ze mną robił pomoce. Tak oto powstał nasz zestaw na samogłoskowe grzyby.



Do zrobienia pomocy do nauki samogłosek użyliśmy:
  • 2 papierowe talerzyki,
  • złota perłowa farba Coloresca,
  • blok techniczny Coloresca,
  • klej,
  • kwadratowe pudełko,
  • dwustronną taśmę,
  • taśmę izolacyjną,
  • marker,
  • wstążkę.









W papierowych talerzykach wycięłam połowę środka, dzięki czemu powstał nam koszyczek. Franek obie części koszyczka pomalował. Był bardzo dumny, że pomaga w robieniu pomocy. Kiedy wszystko wyschło (bardzo szybko) skleiłam talerzyki i ozdobiłam kokardką. W międzyczasie wycięłam z bloku grzybki. Możecie je pobrać TU. Na grzybkach napisałam samogłoski. Z pudełka po perfumach zrobiłam kostkę. Przycięte karteczki naklejałam taśmą dwustronną, a całość wzmocniłam i ozdobiłam taśmą izolacyjną. Następnie napisałam samogłoski na kostce.





Franio wybierał się na grzyby, rzucał kostką i zbierał do koszyczka samogłoskę która wypadła. Drugim etapem było już mówienie jaka to literka. Trzeci etap to mówienie „o jak Ola”. Później bawiliśmy się w babcie i wnuczka, odgrywając przeróżne role. Zabawa trwała całe popołudnie i Franek ma nadal niedosyt!

Jeśli chcecie nasze grzybki, możecie je pobrać TU.
Zapraszam też do polubienia naszego fanpage, tam na bieżąco będa informacje o nowych materiałach do pobrania.