Pierwiastki wokół nas - Olesiejuk


Od dawna szukałam takiej książki. Jak tylko zobaczyłam ją w ofercie Wydawnictwa Olesiejuk wiedziałam, że to właśnie ta książka, której brakuje na naszej półce. Od blisko 2 lat bawimy się w eksperymentowanie, a pasja do doświadczeń nie maleje. Szukałam układu okresowego pierwiastków typowo dla dzieci. Są, owszem, ale w wersji angielskiej. Tym bardziej ucieszyła mnie książka z okienkami „PIERWIASTKI WOKÓŁ NAS”.


Na samym początku mamy informację co to jest układ okresowy pierwiastków. Następnie dowiadujemy się jak z niego korzystać. Później poznajemy już pierwiastki, które podzielone są na grupy. Mamy tu pierwiastki, które „huczą i bomblują” czyli metale czynne chemicznie. Są twarde i połyskliwe metale zwane metalami przejściowymi. Miękkie i słabe metale czyli te, powszechnie występujące w naturze. Są też życiodajne pierwiastki tzw. niemetale. Znajdziemy rozdział poświęcony ciałom stałym, ciekłym i gazowym tzw. fluorowce czy gazy szlachetne czyli pierwiastki ukryte. Na samym końcu poznamy pierwiastki promieniotwórcze.






Bardzo lubię książki z okienkami Wydawnictwa Olesiejuk. Fajne jest odkrywanie ciągle to nowych informacji. Wiedza jest tu podana w bardzo przystępny sposób, a do tego ciekawy. Wszystko jest wyjaśnione i opatrzone kolorowymi obrazkami. Trudne treści są tu przedstawione w prostej formie, a zdobywanie wiedzy staje się świetną zabawą.






Pamiętam jako dziecko, bardzo szybko opanowałam układ okresowy pierwiastków, moja mama z wykształcenia chemik miała w domu mocno sfatygowaną książkę, którą uwielbiałam oglądać. Widzę, że chłopcy tez mają takie zacięcie...w sumie Karolowy tata też z wykształcenia jest m.in. chemikiem…Odkąd „Pierwiastki z okienkami” do nas trafiły, chłopcy oglądają ją ciągle. Karol czyta Frankowi, a Franek próbuje sobie to tłumaczyć na swój sposób. Niesamowita przygoda z chemią w tle. Książka jest genialna w swojej prostocie, a jakość wykonania sprawia, że może być wyjątkowym prezentem dla dziecka!

Gorąco polecam tę pozycję. Nie ma takiej drugiej na rynku, to chemia dla malucha w bardzo atrakcyjnym wydaniu.