Osikowy kurczak DIY- Osikowa Dolina


Przepadliśmy...od kilku dni kleimy i nie możemy się oderwać. Wszystko przez OSIKOWE PŁATKI z „Osikowej Doliny”! Jeszcze w grudniu podziwiałam w internecie piękne ozdoby wykonane właśnie za pomocą płatków. Jednak wydawało mi się to dość trudne w wykonaniu...ale ciekawość mnie zżerała i to ona wygrała. Na początek postanowiliśmy spróbować z zestawem „Zrób to sam!”. Mamy tu wszystkie niezbędne elementy do stworzenia kurczaka.



W pudełku znajdziemy:
  • osikowe płatki,
  • osikowe podstawki i skrzydełka,
  • koraliki,
  • piórka,
  • tekturki,
  • styropianowe jajka,
  • instrukcję.

Dodatkowo potrzebujemy klej magik, ołówek i nożyczki.

Osikowe płatki są zrobione z naturalnego drewna osikowego. Są delikatne, cienkie i niesamowicie wciągające. Do tego praca z nimi jest prosta, a efekt końcowy zaskakujący! 



Dzięki bardzo dokładnej, szczegółowej instrukcji wykonanie kurczaka nawet dla laika jest banalnie proste. Na początek zabawy z płatkami osikowymi warto zacząć właśnie od takiego zestawu. Nie da się z nim nie stworzyć kurczaka. Postępowaliśmy zgodnie z instrukcją. Najpierw narysowaliśmy linię na jajku, która oddzielała kierunek naklejania płatków płatków. Później jeden rząd kleiliśmy tak aby płatki przylegały, a kolejne trzy w dół aby szpice odstawały od jajka, górę podobnie, tylko w odwrotnym kierunku. Kiedy całe jajko było pokryte już płatkami, dokleiliśmy podstawkę, ogon z piórka, grzebień,dziób i skrzydełka.






Początkowo obawiałam się, czy klej da radę przykleić płatki, czy nie będą odpadać i czy nie będziemy musieli długo czekać aż jedne płatki wyschną aby naklejać kolejne. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, płatki na kleju Magik trzymają się bez problemu, nic nie odpada, nie trzeba czekać na wyschnięcie i takiego kurczaka jak dziś u nas widzicie tak naprawdę robi się bardzo szybko. Dodatkowo oprócz wielkiej frajdy i pracy z całkiem nowym dla nas materiałem, ćwiczymy u dziecka sprawność ręki. Bo takie klejenie płatków to genialne ćwiczenie sprawności manualnej. Przyznam się Wam, że jak siedliśmy z Karolem do klejenia to nie mogliśmy przestać...na szczęście skończył się nam klej. Jest to bardzo wciągające i niebawem zobaczycie nasze kolejne ozdoby.



Gorąco polecam osikowe płatki. Ja się w nich zakochałam! Jest to produkt polski, tym bardziej warto polecać! Z płatków można stworzyć co tylko chcemy. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Wykonane ozdoby są oryginalne i niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju...a przede wszystkim stworzone własnoręcznie. W tym roku panie w przedszkolu i szkole otrzymają właśnie takie osikowe ozdoby na święta.