Aktywne wakacje w naszym wydaniu

O tym, że nie lubimy nudy często piszę. Staramy się aktywnie spędzać wolny czas. Wiadomo, nie zawsze się da...ale jeśli tylko jest okazja zwiedzamy i podróżujemy. Lubię kiedy wracamy do hotelu niby zmęczeni, ale szczęśliwi z planami na następny dzień. Uwielbiam kiedy dochodzimy do szczytu a Karol komentuje, że jest pięknie, że super, że kocha góry. Jest wtedy nad wyraz wylewny.

Kochamy góry i wędrówki, dlatego macie tu zestawienie kilkudziesięciu wycieczek po 4 Parkach Narodowych:
  • Tatrzańskim Parku Narodowym,
  • Ojcowskim Parku Narodowym,
  • Karkonoskim Parku Narodowym
  • Parku Narodowym Gór Stołowych.
Po 3 pasmach górskich: Tatrach, Karkonoszach i Górach Stołowych i po 1 wyżynie - Jurze Krakowsko Częstochowskiej.

Trasy te są zrobione z dziećmi w wieku od 1-8 lat. W razie pytań piszcie śmiało :)

Nasze propozycje na wyprawy - kliknijcie w nagłówek, a przeniesie Was do właściwego postu:

TATRY

17 propozycji na górskie wędrówki

9 propozycji na wycieczki po Dolnym Śląsku

6 propozycji na całodniowe wycieczki

Do każdej wyprawy przygotowujemy się bardzo dokładnie. Należy pamiętać, że do gór trzeba mieć szacunek i czasami odpuścić, bo one nam nie uciekną. Trasy dostosowujemy zawsze do możliwości dzieci. Choć...wiem, że ich możliwości są większe, to zawsze kierujemy się zdrowym rozsądkiem.

Karol swoją górską przygodę zaczął jak miał 18 miesięcy, a Franio jak miał 14 miesięcy:) Obaj góry pokochali i na pytanie gdzie chcą na wakacje, zawsze pada „Zakopane”.

Początkowo dla Karola dobieraliśmy trasy wózkowe. Nie mieliśmy dla niego nosidła. Przy Franku z racji, że Karol chciał konkretniejsze trasy i po płaskim nie było już frajdy chodzić zaopatrzyliśmy się w nosidło turystyczne łudząc się, że będzie w nim sobie siedział całą drogę. No, ale że Franek charakterny jest nasze złudzenia prysły jak bańka mydlana. Początkowo może i owszem siedział, ale jak zorientował się ile możliwości poznania świata jest na szlaku w nosie ma nasze nosiło. Kombinowaliśmy tak, aby najgorsze etapy szlaku wypadały na jego drzemce, bo tylko na pół śpiocha pozwalał się włożyć w nosidło.

Idąc w góry trzeba być też mieć odpowiedni bagaż. Co zabrać z sobą? Wodę, kanapki, czekoladę (generalnie coś słodkiego), pelerynę, mapę, skarpetki na zmianę, krem z filtrem, nakrycie głowy, bluzę, kurtkę, wygodne buty, wilgotne chusteczki, woreczek na śmieci – które zabieramy z sobą! U nas chłopcy chcą mieć swoje plecaki i niosą. Karol w zasadzie całą trasę, a Franek to  tak różnie;) Zawsze mamy w plecaku Petitki Lubisie, jest to już tradycja, że chłopcy zawsze podczas odpoczynku na szlaku jedzą petitki. Nosimy też czasami składaną karimatę, aby było gdzie usiąść.

Karol zbiera punkty na odznaki GOT. Ma już: GOT w góry brązową i wiek go nie puszczał na kolejne więc zaczął zbierać na odznaki dla dorosłych. Ma już Popularną i teraz zbiera na małą brązową. Franio w tym roku zaczął zbierać na GOT w góry brązową. Punktów ma już dużo, tylko trzeba to zweryfikować.

Dodatkowo od tego roku chłopcy zbierają odznaki ze schronisk, które przypinają do plecaków. Są z nich mega dumni:)

Dajcie znać jak jakiś nasz pomysł wykorzystacie, będzie nam niezwykle miło :D Bezpiecznego wędrowania i do zobaczenia na szlaku...