Drzewko z płatków kosmetycznych


Zawsze podobały mi się takie drzewka, ale jakoś nigdy ani czasu ani okazji na ich zrobienie nie było. Teraz się nadarzyła – kiermasz szkolny. Fajna akcja, więc dlaczego się nie przyłączyć i nie pomóc.



Do zrobienia drzewka wykorzystałam:

  • płatki kosmetyczne, 
  • bombka styropianowa średnica 8 cm, 
  • pojemnik po kremie (nie miałam akurat doniczek), 
  • gips,
  • patyczek, 
  • organza,
  • koraliki, 
  • klej na gorąco.







Zaczęłam od przygotowania płatków. Każdy płatek zginałam na pół i sklejałam i znów na pół i sklejałam. Kleiłam tylko w dole. Kiedy miałam już pewną ilość płatków szpic płatka kleiłam klejem na gorąco i przyklejałam do bombki. Kiedy już cała była oklejona przykleiłam koraliki. Gips wylałam do pojemnika po kremie i włożyłam do środka patyk. Kiedy był już suchy do patyka doczepiłam kulę. Po przyklejeniu płatków, okazało się, ze kula jest całkiem spora. Następnie aby zakryć pojemnik z gipsem owinęłam go organzą.





Podoba mi się efekt, ale mam całe palce poparzone od kleju i na pewno nie pozwoliłabym tej pracy robić dzieciom. 

Takie drzewko to tez doskonała ozdoba nie tylko na święta, ale też na zimowe okno :)