Kolorowe odkrycia magnetyczne - EDUCARIUM

Od dziecka uwielbiałam magnesy. Kiedyś dostałam wielki magnes którym robiłam różne "eksperymenty". Magnesu zazdrościły mi wszystkie koleżanki...czasy się zmieniły, teraz mamy wszystko na wyciągnięcie ręki i możemy kupić przeróżne zestawy związane z magnesami. Kiedy wydawało mi się, że już w temacie magnesów nic mnie nie zaskoczy trafiłam w sklepie Educarium na zestaw "KOLOROWE ODKRYCIA MAGNETYCZNE". To jest prawdziwe WOW. Genialny zestaw, w którym tak naprawdę dziecko samo odkrywa tajniki nauki!



Zestaw zawiera:
  • 2 magiczne szpatułki,
  • linijkę,
  • podstawkę,
  • 2 samochodziki,
  • 2 postaci magnetyczne,
  • 2 pojemniczki z opiłkami metalowymi,
  • 8 okrągłych magnesów,
  • instrukcję.








Wszystkie elementy wykonane są z wysokiej jakości plastiku. Są bajecznie kolorowe. Intensywne kolory przykuwają uwagę. Magnesy i szpatułki są dwukolorowe, dzięki czemu dziecku jest łatwiej rozpoznawać bieguny. Opiłki metalowe są szczelnie zamknięte i nie ma możliwości ich otwarcia. Dziecko spokojnie może się płytkami bawić. Jest tu nacisk na bezpieczeństwo, tak też wykonany jest ten zestaw. 

Załączona instrukcja nie jest w języku polskim, ale instrukcję do zestawu możemy pobrać na stronie Educarium TU. Jest ona obszerna, wyjaśnia i tłumaczy wszystkie zagadnienia. Bardzo podoba mi się taka forma. Dzięki temu Karol, sam mógł odnaleźć co go interesuje i samodzielnie sprawdzić jak to działa, a do tego dostał naukowe wyjaśnienie.













Dla chłopców bardzo dużą atrakcją była zabawa pojemnikami z opiłkami metalu. Na początek należy wstrząsnąć pojemnikami, aby opiłki równo się ułożyły na dnie. Następnie przykładamy szpatułki do spodu pojemnika i obserwujemy powstający wzór. Jest to kształt pola magnetycznego, jakie roztacza magnes. Możemy przykładać inne magnesy i porównywać wzory jakie się nam tworzą. Franio powiedział, że opiłki metalu tańczą w pudełeczku :)








Jest to zestaw, który można wykorzystać w domu, szkole i przedszkolu. Jest uniwersalny i z pewnością eksperymenty z nim wywołają efekt WOW! Piękne i intensywne kolory sprawiają, że wizualnie jest on niezwykle atrakcyjny i dzieci z wielką chęcią z nim pracują, bawiąc się a przez zabawę ucząc. Uwielbiam taką formę nauki! Zresztą...ja sama mam sporo frajdy z tego zestawu i Wam gorąco polecam!