Pastelowe wydrapywanki - lew


Niedawno na pintereście TU pojawiła się inspiracja z rybą malowaną pastelami i wydrapywaną, a na koniec tło zrobione akwarelami. Efekt mnie zachwycił i postanowiłam taką technikę  pokazać chłopcom. Nie chciałam odgapiać całkiem pracy, dlatego zaproponowałam Karolowi zrobienie lwa.




Do tej pracy Karol użył:
  • bloku technicznego,
  • pasteli olejnych,
  • farb akwarelowych,
  • brokatu w kleju,
  • kolorowanki lwa  - znaleziona w necie TU,
  • kredek ołówkowych,
  • brokatu w kleju,
  • wykałaczki,
  • kleju.

















Karol zrobił szkic grzywy lwa i pomalował ją na czerwono, żółto, pomarańczowo. Następnie tą warstwę przykrył czarną pastelą. Pomalował też tło na zielono farbami akwarelowymi. Wyszedł dość ciekawy efekt. Kiedy nasza kartka się suszyła, Karol pokolorował kolorowankę lwa, a następnie ją wyciął. Zaczął wdrapywać na grzywie wzorki i tu po naszych doświadczeniach, powiem Wam że lepiej nakleić twarz lwa i uszka, a dopiero potem ozdabiać. Na sam koniec ozdobił głowę lwa klejem z brokatem.

Sporo frajdy z tworzenia, z wydrapywania a efekt mi się bardzo podoba,