Matematyczna zdrapka z mnożeniem DIY

Wakacje wakacjami, ale żeby ne zapomnieć o tabliczce mnożenia przygotowałam Karolowi coś, co sprawiło że z wielki zapałem zasiadł do rozwiązywania. Matematyczna zdrapka to forma uatrakcyjnienia powtórki z tabliczki mnożenia. 


Przygotowałam Karolowi w tabelce zadania z mnożeniem - jedna kolumna to działanie, druga miejsce na odpowiedź, a trzecia to zdrapka w celu sprawdzenia czy zapisał poprawny wynik. Proste prawda? A frajda nieziemska.

Jak zrobić zdrapkę? Bardzo prosto potrzebujecie farby akrylowej, płynu do mycia naczyń, pędzelka i taśmy przeźroczystej.








Kolumnę z wynikiem zakleiłam przeźroczystą taśma pakowną. Następnie przygotowałam zdrapkę: farbę akrylową zmieszałam z płynem do mycia naczyń. Płynu należy dodać połowę mniej niż farby. Wszystko dokładnie wymieszałam i pędzelkiem nakładamy na wynik, tak aby nie było widać co jest na dole. Niektóre poila musiałam pomalowac taką mikstura dwa razy, a niektóre wystarczyło raz. Kiedy farba była już sucha oddałam taką kartkę Karolowi do rozwiązywania :)

JEśli chcecie pobrac kartę, możecie to zrobić TU.