Kodowanie nieco inaczej

Jeśli śledzicie nasze Zakodowane poniedziałki (od marca 2019) to wiecie, że chłopaki uwielbiają kodowanie. Niedawno w internecie trafiłam na super pomoc do kodowania TU, którą można samemu wykonać...a, że  uwielbiam takie pomysły przystąpiłam szybko do pracy i zrobiłam Franiowi prostą tablicę do kodowania, która jednocześnie jest świetnym ćwiczeniem koordynacji wzrokowej i odwzorowywania.


Do zrobienia tablicy wystarczy:
  • tektura,
  • pineski,
  • 4 kolorowe kartki,
  • biała kartka,
  • pisaki.
Wycięłam tekturkę - w sumie 4 tekturki skleiłam razem. Z czerwonej, żółtej, zielonej i niebieskiej kartki wycięłam strzałki które tymi samymi kolorami szpilek przypięłam do tektury. Następnie z białej kartki wycięłam prostokąty na których namalowała kierunki strzałek. Odwracając do góry nogami kartki mamy kolejne zadania do wykonania :) Tworząc jedną kartkę mamy zatem dwa ćwiczenia ;)





Franek widział kartkę z kierunkami strzałek i tak miał kręcić kolorowymi strzałkami, aby uzyskać efekt jak na zadanej kartce. Na kartce kolory były pomieszane i nie występowały tak jak na naszej tablicy. To tak dla utrudnienia ;) 

Pomoc do zrobienia w 5 minut, a frajda z zabawy mega!


Post bierze udział w projekcie Mamy Janka