Opowieści z Doliny Muminków - Egmont

Jedną z kultowych bajek mojego dzieciństwa były Muminki. Uwielbiałam ją, przeżywałam przygody tych trolli, a jednocześnie panicznie bałam się Buki :) Teraz chcąc przybliżyć chłopcom bajkę mojego dzieciństwa sięgnęłam po książkę Wydawnictwa Egmont "Opowieści z Doliny Muminków" wydaną na podstawie opowiadań Tove Jansson.




W pięknie wydanej książce z twardą oprawą, oryginalnymi ilustracjami i kolorami znajduje się kolekcja wyjątkowych opowieści z Doliny Muminków. Ilustracje wiernie oddają postaci z bajki, nawet kolorystyka jest stonowana, jak kiedyś to było w telewizji.





Dla mnie to wyjątkowa podróż do czasów dzieciństwa, kiedy to z ciekawością oczekiwałam kolejnego odcinka Muminków. Teraz kiedy mogę przybliżyć bajkę chłopcom cieszę się jak dziecko. 

W książce znajduje się 5 opowiadań o perypetiach rodziny Miminka i jego przyjaciół. Historie znane z mojego dzieciństwa jak np. Muminki i zaczarowany, ale też te których się bałam jak opowieści o wyspie Hatifnatów. Mamy też opowieść o Wigilii w Dolinie Muminków...w sam raz przed zbliżającymi się świętami. Poznamy również niewidzialnego gościa jak i całą drogę do Doliny. 




Jest to wyjątkowa książka, w sam raz na długie jesienne wieczory. Piękna i oryginalna lektura, która wciąga, zachwyca i pobudza wyobraźnię. Pokazane są tu wartości ponadczasowe, jak rodzina, przyjaźń, miłość. Mamy też obraz, że nie zawsze jest w świecie bezpiecznie, że nie wszyscy są dobrzy i należy uważać. 

Gorąco polecam!