Rozcierane Godło

Co roku z Okazji 11 Listopada i 3 Maja tworzymy flagi i godła narodowe. W tym roku Franio zrobił proste godło metodą rozcieranych pasteli. 


Do zrobienia godła użyliśmy:
  • blok techniczny,
  • blok rysunkowy z kolorowymi kartkami,
  • pastele olejne,
  • klej,
  • nożyczki.








Wycięłam Franiowi szablon tułowia orła, który znalazłam TU. Następnie wycięłam mu z czerwonej kartki szablon godła. Franio orła nakleił na godło i metodą rozcieranych pasteli stworzył skrzydła. Wycięłam mu lekki łuk, który przykładał do orła i malował na nim i na czerwonej kartce kreski, które następnie paluszkiem rozcierał. Tak powstały skrzydła orła. Złota pastelą pokolorował koronę, dziób i pazury. Domalował oko i całość nakleił na białą kartkę. Gotowe:)


Pytacie jakie pastele są najleposze do tej techniki, ja stosuję Bambino ponieważ są na tyle miękkie i tłuste jednocześnie, ze bardzo fajnie się je rozciera i dają piękny efekt. Zresztą nie raz na blogu mogliście obserwować efekty wykonane właśnie techniką rozcieranych pasteli do której użyliśmy pasteli Bambino.