Modele cyklu rozwoju BIEDRONKA - Educarium

Uwielbiam pomoce naukowe, które przybliżają dziecku naocznie świat. Od dawna pasjonują mnie modele cyklu rozwoju różnych stworzeń. Do tej pory korzystaliśmy jedynie z kart trójdzielnych, ale widziałam, że to za mało dla chłopaków. Dlatego sięgnęłam po pomoce z jednego z najlepszych sklepów z takim właśnie asortymentem - EDUCARIUM i tam znalazłam m.in cykl rozwoju biedronki



Pięknie wykonane, z najwyższą starannością o każdy detal figurki cieszą oko i zachęcają do zgłębiania wiedzy o rozwoju biedronki. Figurki są zrobione z wysokiej jakości tworzywa. Kolory realnie oddają poszczególne etapy rozwoju w rzeczywistości, dzięki czemu mamy tu prawdziwą i ciekawą pomoc naukową.








Miłośnicy metody Montessori znają z pewnością tego typu pomoce. Sama swego czasu byłam zafascynowana tą pedagogiką i tworzyłam mnóstwo kart, pomocy - oczywiście na miarę warunków domowych. Jednak teraz już widzę po radości chłopaków, że czasem po prostu trzeba zainwestować w solidne pomoce i uczyć się, bawić i rozwijać zainteresowania dziecka. Jak my się bawimy? Na początku chłopcy oglądali każdą figurkę, sprawdzali, omawialiśmy co nam się podoba, co niekoniecznie (z tym niekoniecznie to bardziej u mnie i Franka, bo Karol uważa że owady to najpiękniejsze stworzenia w każdej fazie rozwoju). Zastanawialiśmy się, czy widzieliśmy taką przemianę w przyrodzie. Następnie chłopcy za pomocą kart trójdzielnych które stworzyłam (jeśli chcecie możecie je pobrać TU) układali poszczególne etapy rozwoju, a do nich dobierali figurkę. Kolejnym etapem zabawy było już podpisywanie tylko i wyłącznie figurek. Tak naprawdę to świetna zabawa, a takie "namacalne" obcowanie z cyklem rozwoju sprawia, że wiedza pozostaje w pamięci na dłużej. Dobrym rozwiązaniem jest tu też dodatkowo sięgnięcie do książek przyrodniczych i wspólne czytanie o cyklu rozwoju.









Tego typu pomoce sprawdzą się świetnie nie tylko w domu, ale także w przedszkolu czy w szkole. Jakość ich wykonania sprawia, że mogą posłużyć na bardzo długo dużej ilości dzieci. Gorąco Wam polecam. Zerknijcie przy okazji na stronę Educarium, są tam też inne cykle rozwoju i modele. Jeśli nie znacie sklepu to nadrabiajcie zaległości...bo jest mega!