Planszówkowe hity pod choinkę z Egmontem


Jednym z lepszych pomysłów na prezent pod choinkę są moim zdaniem planszówki. Są one uniwersalne, a do tego mamy tu czas wspólnie spędzony z bliskimi. Jest to doskonała alternatywa dla komputera i tabletu, która rozwija spostrzegawczość, ćwiczy refleks i logiczne myślenie. Jednak przede wszystkim dostarcza świetnej zabawy. 


Dziś chciałam pokazać Wam dwie gry Wydawnictwa Egmont, które doskonale sprawdzą się na grudniowe prezenty :)



"DUSZKI W KĄPIELI" to zabawna gra, która jest kontynuacją kultowej gry "Duszki"

W pudełku znajduje się:
  • biały duch,
  • czerwony ręcznik,
  • zielona żaba,
  • niebieska szczotka, 
  • szara wanna, 
  • 60 katr,
  • instrukcja.



Gra jest niezwykle prosta, jej celem jest zdobycie jak największej ilości kart. Przed przystąpieniem do gry karty tasujemy i kładziemy je obrazkami do dołu, wszystkie przedmioty układamy na środku stołu. 






Grę rozpoczyna gracz, który ostatnio był w kąpieli. Zbierze on kartę z wierzchu stosu i kładzie ją na środku, tak aby każdy widział co się na niej znajduje. Wszyscy gracze przyglądają się karcie i próbują złapać właściwy przedmiot. Jeśli kolor na karcie odpowiada kolorowi przedmiotu, gracz łapie ten przedmiot.  Jeśli dobrze wybrał wówczas otrzymuje tą kartę. Jeśli karta zawiera kolor którego przedmioty nie mają, gracz łapie dowolny inny przedmiot. Jeśli poprawnie złapał, zabiera kartę. Jeśli gracz się pomylił, to w tej rundzie nie może już brać udziału i odkłada do pudełka jedną ze swoich kart. 

Jest to podstawowy wariant gry, producent przewidział jeszcze 4 warianty już dla bardziej zaawansowanych:) My póki co gramy w wariant podstawowy i mamy sporo frajdy i super zabawy z tego. Z pewnością z czasem przyjdzie czas na pozostałe warianty.

Gra ćwiczy refleks i spostrzegawczość. Ponadto uczy współzawodnictwa i zasad fair play. Jest ona przeznaczona dla 2-8 osób w wieku 8-108 lat:) Jednak...wprawiony w grach 5 latek też tu daje radę:) Szacowany czas rozgrywki to około 20 minut. 

Gra jest wysokiej jakości. Przedmioty są wykonane z drewna, dywan jest z zamszu. Całość tworzy piękny zestaw, który przyciąga uwagę i zachęca do gry. Tak wykonana gra z powodzeniem może być dobrym pomysłem na prezent. 



Kolejną kultową grą, która jest doskonałym pomysłem na prezent jest "FITZ". To gra, która mnie zachwyca...zachwyca pomysłem, jakością wykonania i faktem, że moje chłopaki potrafią zgodnie i dłuuugo w nią grać! Do tego niezwykle proste zasady gry czynią ją świetnym pomysłem na długie jesienno zimowe rodzinne wieczory :)

W pudełku znajdziemy:

  • 64 klocki (po 16 w każdym kolorze: czerwony, niebieski, zielony, żółty),
  • 4 rampy z przykrywkami,
  • 8 dwustronnych plansz, po dwie w każdym kolorze. 
  • 4 karty startowe,
  • 16 kart podstawowych,
  • instrukcję.



Celem gry jest umieszczanie klocków na swoich rampach, aby zakryć jak najwięcej pól. Proste prawda? Niby tak, ale jak w każdej gre jest tu mały haczyk, który sprawia, że gra się nie nudzi i nie ma tu banalności:)










Na wstępie każdy gracz wybiera swój kolor i bierze z niego wszystkie klocki, 2 plansze w kolorze płytek oraz 1 rampę i 1 przykrywkę.  Potasowane karty startowe i podstawowe układamy na stole w zakrytym stosie. 

Gra składa się z 4 rund, a każda runda na następujące kroki:
  1. Umieszczamy planszę na rampie - numer musi znajdować się na górze. Każda runda ma odpowiedni kolejny numer planszy. Następnie kładziemy przezroczystą przykrywkę. 
  2. Umieszczamy klocek startowy - każdy z graczy otrzymuje jedną kartę startową i dobiera zgodny z tym klocek, który umieszcza na rampie. 
  3. Rozgrywamy rundę - odkrywamy pierwszą kartę z góry i każdy gracz bierze swój klocek pokazany na niej. Klocek umieszczamy na rampie. Wszyscy robią to jednocześnie. Następnie odsłaniamy kolejne karty i postępujemy tak samo do momentu wyczerpania wszystkich kart. Klocki układamy na rampie w dowolnej kolumnie, ale tak aby pasowały do wgłębienia. Możemy je dowolnie odwracać ( 1 klocek ma aż 8 możliwości). Zsuwamy klocki aż osiągnie dolną krawędź lub zatrzyma się na innym klocku. 
  4. Zbieramy punkty - gdy wyczerpie się stos kart podstawowych następuje liczenie punktów. Niezasłonięty kwadrat liczy się jako punkt ujemny. W pierwszej turze za każdy wypełniony rząd zdobywamy 1 punkt. W rundzie drugiej każde niezasłonięte pole specjalne daje nam wskazaną ilość punktów. W trzeciej rundzie zgodnie z tym co jest na planszy, każde niezasłonięte pole specjalne daje punkt ujemny lub dodatni. W czwartej rundzie ważne są symbole zawarte na karcie, które są odpowiednio punktowane. 
Gra kończy się po czwartej rundzie gdzie podliczamy wszystkie punkty. 

Gra ćwiczy refleks, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Jest skierowana jest do 1-4 graczy w wieku 8-108 lat. Szacowany czas rozgrywki to 30 minut. 

Wszystkie elementy są solidne i bardzo dobrze wykonane. Z pewnością jest to produkt wysokiej jakości. 

Jeśli podobnie jak my macie dość kolejnych zabawek, które sprawdzają się na chwilę, które stają się po kilku dniach typowymi zbieraczami kurzu polecam Wam na prezent planszówki. My mamy od dłuższego czasu zasadę, ze codziennie gramy co najmniej w jedną grę. To czas specjalnie dla nas. Uwielbiam te chwile i nie wyobrażam sobie dnia bez planszówki. Polecam Wam też taką rodzinną tradycję:)

Jeśli macie ochotę na te (lub inne) gry Wydawnictwa Egmont, możecie je nabyć ze specjalnym rabatem -40% na stronie https://egmont.pl/gry-planszowe. Zasady promocji są takie, że po wpisaniu na www.egmont.pl podczas zakupów kodu rabatowego cena gier planszowych obniży się do -40%. "Aby tak się stało, należy w koszyku, w miejscu na KOD PROMOCYJNY wpisać go. Opcja jest dostępna tylko po zalogowaniu". Kod dla Was to karolowa . Jest on ważny do 31.12.2019 r.

To co wchodzicie z nami w grudzień z grami? 


https://egmont.pl/gry-planszowe?utm_source=karolowa&utm_medium=baner&utm_campaign=gry20191115







Post bierze udział w super projekcie: Grajmy :)