Preparaty mikroskopowe - EDUCARIUM


Jako dziecko dostałam od rodziców mikroskop. Pamiętam jaka byłam przejęta, zbierałam różne rośliny do obserwacji. Bawiłam się w małego badacza. Zawsze marzyłam o profesjonalnych szkiełkach z preparatami. Karol pierwszy mikroskop dostał jak miał 4 latka. Jego pasja do przyrody w zasadzie od początku była na tyle wyraźna, że większość Karola „zabawek” kręciła się wokół tego tematu. Przyszedł czas, że Karol też zapragnął mieć „prawdziwe” preparaty do mikroskopu. Nie szukałam długo, mam od dawna sprawdzony sklep z profesjonalnymi pomocami naukowymi EDUCARIUM i właśnie tam znalazłam Preparaty mikroskopowe.


Całość zapakowana jest w drewniane zamykane pudełko z przegródkami w którym znajduje się 25 preparatów. Zestaw zawiera tkanki zarówno roślinne jak i zwierzęce. Mały badacz może obserwować: koniuszek korzenia kukurydzy, łodyga dyni (przekrój podłużny), łodyga dyni (przekrój poprzeczny), łodyga kukurydzy, łodyga słonecznika, pień lipy, skórka czosnku, igła sosnowa, liść jaśminu zimowego, pędzlak (rodzaj grzyba), liść wyki, toczek, pantofelek, stułbia, ludzka krew (wymaz), rodzaj neuronu, mięsień szkieletowy, euglena (rodzaj pierwotniaka), łuskowaty ludzki nabłonek (wymaz), części narządu gębowego pszczoły miodnej, tylne odnóże pszczoły miodnej, rozwielitka (rodzaj pierwotniaka), jajo żaby, skóra żaby, jelito cienkie. Każde szkiełko jest opisane, dzięki czemu wiemy co oglądamy. Całość prezentuje się bardzo profesjonalnie co dodatkowo sprawia, że Karol ma poczucie bycia małym naukowcem :)










Wystarczy nam mikroskop i świetna zabawa gwarantowana. Niesamowicie jest obserwować w przybliżeniu to co nas otacza. Mój mały naukowiec bardzo przeżywał, to jak wygląda z bliska mięsień czy rozwielitka. Oglądał, obserwował, komentował, a potem próbował narysować. Pamiętam, jako dziecko też się tak bawiłam...i właśnie to biologia była moją wielką pasją w czasach szkolnych.


My używamy preparatów w warunkach domowych, ale te zestawy z powodzeniem sprawdzą się w szkole. Nauka przez zabawę to najlepsza forma zdobywania wiedzy, a praca z takimi preparatami sprawia, że dziecko chce zgłębiać dalej wiedzę i sięga po kolejne książki. Gorąco polecam.