Pan Tadeusz - Wydawnictwo Greg


Nigdy nie przypuszczałam nawet, że przyjdą takie czasy, że dla własnego bezpieczeństwa w zasadzie cały świat będzie siedział zamknięty w domu. Kiedy już wszystko możliwe do zrobienia z domowych zaległości jest wykonane, postanowiłam sięgnąć po książki. Już dawno planowałam wrócić do "Pana Tadeusza" i teraz jest do tego dobry czas. Bardzo ładne wydanie z opracowaniem znalazłam w Wydawnictwie GREG, które cenię sobie bardzo za wartościowe książki w dobrej cenie.


"Pan Tadeusz" to książka, której fragmenty zna chyba każdy kto ukończył szkołę podstawową. Dla wielu zmora szkolna, dla innych piękne dzieło. Ja jestem mniej więcej po środku. Choć, teraz po wielu latach gdy wróciłam do lektury nieco inaczej na to patrzę, może dojrzalej, może bardziej świadomie, ale zaczynam podziwiać, zachwycać się...




Młody Tadeusz przyjeżdża do rodzinnego Soplicowa w którym jest mnóstwo gości. Zjechali oni wszyscy na proces o stary zamek, który toczy się między Hrabią i Sędzią Soplicą. Podczas uczty ciotka Tadeusza Telimena zaczyna go uwodzić, a on początkowo myśli, że to Zosia. Jednak...nie będę tu streszczać książki, bo chyba każdy zna tę historię. Chciałam Was zachęcić do lektury i sięgnięcia po klasyków polskiej literatury, teraz kiedy dla bezpieczeństwa jesteśmy w domu.



Książka ma twardą oprawę i czaro białe ilustracje, które nadają jej wyjątkowy charakter. Jak już wspomniałam to wydanie ma opracowanie. Obok tekstu znajdują się szare ramki w których zawarte są najważniejsze informacje. Ułatwia to pracę z lekturą. Nie trzeba zaznaczać karteczkami np. wyglądu Telimeny, czy opisu przeszłości Zosi. Dodatkowo mamy tu objaśnienia poety dzięki którym tekst jest dla nas bardziej zrozumiały. Z racji, iż jest to wydanie z opracowaniem jest tu ono zawarte z podziałem na krótkie opracowanie i pełne opracowanie.


Takie wydanie "Pana Tadeusza" z pewnością będzie przydatne zarównano w szkole podstawowej jak i w liceum. Praca z lekturą będzie czystą przyjemnością dzięki licznym ułatwieniom w książce. Polecam gorąco!