Gra MASTERMIND - Księgarnia Inverso

 Mastermind to gra mojego dzieciństwa. Bardzo często opowiadałam o niej chłopakom. Miałam, a raczej moja siostra miała, a ja ją sobie przywłaszczyłam grę w wersji plastikowej. Malutkie pionki, a tyle radości. Do dziś pamiętam nasze rozgrywki i to, że każdego w domu terroryzowałam tą grą. Uwielbiałam ją i uwielbiam nadal. Od dawna poszukiwałam takiej gry dla moich dzieci. Moja gdzieś zaginęła, choć teraz sobie myślę, że to sprawka rodziców, którzy mieli już dość;) Kiedy w księgarni Inverso znalazłam grę MASTERMIND (zobacz TU), wiedziałam, że musi być ona nasza!


No i jest. Mamy ją. Cudna jest. Pięknie wykonana, drewniana, pachnąca, bezpiecznie stworzona...wymarzona:) Wymiary planszy to 21x11,7x2,4 cm. W zestawie mamy po 12 sztuk większych kołeczków w kolorze: czerwonym, pomarańczowym, żółtym, niebieskim i zielonym oraz po 20 sztuk kołeczków mniejszych w kolorze czarnym i białym. Znajduje się tu też instrukcja. Wszystko jest solidnie wykonane.





Czym jest Mastermind. To gra logiczna dla 2 osób polegająca na odgadnięciu kodu jaki ułożył nam przeciwnik. Kod odgadujemy wkładając kolorowe kołki w większe otwory. Przeciwnik kontroluje nasz kod. Jeśli odgadnęliśmy ułożenie danego pionka, otrzymujemy w tym miejscu po części z mniejszymi dziurkami pionek czarny, jeśli się nam nie udało przeciwnik wkłada tam pionek biały. Z kolei, jeśli się okaże, że nie ma w ogóle takiego koloru miejsce to pozostaje puste. Zadany kod układamy w dole planszy, tak aby przeciwnik go nie widział. Zasady banalnie proste, a frajda z gry nieziemska. 









Gra rozwija logiczne myślenie, ćwiczy spostrzegawczość, ale przede wszystkim dostarcza zabawę i frajdę. Rozgrywki są na tyle krótkie, że nie znudzą dziecka. Dzięki czemu można grać bardzo długo. Producent zaleca grę dla dzieci w wieku 7+, jednak mój 6 latek z powodzeniem, sobie z nią radzi. 

Polecam Wam księgarnię Inverso. Mają bogatą ofertę książek i gier w bardzo przystępnych cenach, a Mastermind po prostu musicie mieć:) Super gra, naprawdę gorąco polecam! 

Inverso.pl