Silikonowe krążki sensoryczne - EDUCARIUM

Kiedy pisałam Wam o Kolorowych kamieniach rzecznych wspominałam, że niebawem pokażę Wam coś co łączymy z tymi kamieniami podczas zabawy. Właśnie tym czymś są SILIKONOWE KRĄŻKI SENSORYCZNE. Pomoc o której marzyłam od dawna, a znalazłam ją w sklepie EDUCARIUM.
 

Zakochałam się w tym zestawie...podobnie jak moje dzieci. Nasz zestaw zawiera w sumie 10 krążków:

  • 5 dużych krążków o średnicy 35 cm,
  • 5 małych krążków o średnicy 8 cm. 

Krążki wykonane są z silikonu, każdy z nich ma inną fakturę. Każdemu dużemu krążkowi odpowiada mały. Dodatkowo krążki są w 5 pastelowych kolorach dla ułatwienia kolor małego krążka odpowiada kolorowi dużego. Krążki nie mają ramki i można je układać na dowolnej powierzchni. 
 
Dzięki zastosowaniu silikonu mamy przyjemne doznania sensoryczne. Wyraźnie odczuwamy różne powierzchnie stymulując tym samym nasz zmysł dotyku. Dodatkowo silikon się nie ślizga dzięki czemu mamy bezpieczną zabawę. Jest też łatwy w zachowaniu czystości, co w obecnych czasach jest szczególnie istotne. Możemy go myć nawet w zmywarce:)
 
 






Zabawa na krążkach to doskonała stymulacja zmysłu dotyku w stopach i dłoniach. Możemy układać dowolne ścieżki po których się poruszamy chodząc, ale możemy też tworzyć ścieżki gdzie poruszamy się na czworaka.  Fajna jest tu zabawa w chodzenie po krążkach z zawiązanymi oczami i poszukiwanie na stoliku odpowiednika krążka na którym stoimy. Tak naprawdę tu ogranicza nas nasza wyobraźnia. Można wymyślać przeróżne kombinacje i zabawy. Właśnie tak jak my łączyć z innymi pomocami i tworzyć tory przeszkód. Myślę, że takie krążki świetnie sprawdzą się teraz zimą gdy siedzimy w domu, a wszelkie wyjścia i aktywności fizyczne są mocno ograniczone. Sprawdzą się też doskonale latem podczas zabaw na podwórku można rozłożyć krążki na trawie i tworzyć ścieżki sensoryczne z wykorzystaniem darów natury i naszych silikonowych krążków.
 





Producent sugeruje, że krążki są dla dzieci w wieku  3+. Jednak myślę, że spokojnie pod nadzorem dorosłego ten zestaw sprawdzi się już u maluszków raczkujących. Co przetestowałam na naszej Klarze, która uwielbia pokonywać tory przeszkód dzięki czemu doskonale się stymuluje.
 


Nie ma tu ograniczenia wagowego...rodzice też mogą bawić się z dziećmi;) Tak więc ściągać skarpetki i do zabawy marsz:) 
 
Gorąco polecam. Dobra zabawa gwarantowana. Świetny zestaw, bardzo dobrej jakości. Posłuży na pewno na długo. Wysoka jakość sprawia, że można go używać w domu, szkole, przedszkolu czy poradniach. Może być on też fajnym pomysłem na prezent... Polecam!

 

 pomoce dydaktyczne dla szkół i przedszkoli - educarium